כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ה'עדה': המשטרה מחפשת פרובוקציה • חשיפה

גורמים בכירים בהעדה החרדית מתלוננים: משטרת ישראל סירבה לחסום ציר בעת צעדת הפגנת הילדים, כדי לעורר פרובוקציה • משטרת הבירה: השיקולים מקצועיים בלבד

הפגנת האזיקים. צילום: יעקב כהן
הפגנת האזיקים. צילום: יעקב כהן



גורמים בכירים מה'עדה החרדית' טוענים שמשטרת הבירה מנסה להתנכל להם ולעורר פרובוקציות שיחבלו בהפגנותיהם.

לדבריהם, למרות ש'הפגנת האזיקים' הייתה ברישיון ובתיאום מלא עם המשטרה, בהיערכות לקראת העצרת, ביקש יו"ר הנהלת 'העדה החרדית' הרב יעקב רוט, באמצעות נציגו, לסגור את רחוב הנביאים בעת צעדת הילדים ברחוב. המשטרה סירבה על אף שהיה מדובר בקטע קצר ובדקות בודדות.

כזכור, תוואי צעדה הילדים עבר לאורך הרחובות, ישעיהו, הנביאים, שטראוס ובחזרה ל'כיכר זופניק'.

אחד ממארגני העצרת - הרב צבי אייזנשטיין אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "בסך הכל, הוויכוח עם המשטרה היה על כמה עשרות מטרים. כל מטרתנו הייתה, שהילדים יעברו בשלום ובבטחה. אך המשטרה סירבה.

עוד בנושא:
'כצאן לטבח': ילדים באזיקים יפגינו נגד הגיוס
המועצה לשלום הילד נגד ה'עדה': "עזבו את הילדים"
הפגנת 'כצאן לטבח': "נערכים לבואם של 3,000 ילדים"
טאטע! מאמע! הצילו! • אלפי ילדי 'העדה' מחו נגד גיוס בני הישיבות

במהלך ההפגנה, העסקנים והשוטרים מתאמים צילום: במהלך ההפגנה, העסקנים והשוטרים מתאמים
במהלך ההפגנה, העסקנים והשוטרים מתאמים




"לא ראינו בהפגנות 'המחאה החברתית' בתל אביב שהמשטרה סירבה לבקשות המפגינים לחסום צירים". ומוסיף: "מטרתנו הייתה להתעורר ולעורר, הולכים לכלא. כולנו עריקים ולא לעורר פרובוקציות".

צלם 'בחדרי חרדים' אלישמע סנדמן, שהיה אמש במקום מעיד: "הילדים הלכו בקטע של הנביאים - שמחבר בין ישעיהו לשטראוס - לא יותר מעשר דקות. מן הראוי היה שהציר יחסם לתנועת כלי רכב בדקות הבודדות, למען שלומם של הילדים שעברו במקום".

לטענתם, עקב סירובה של המשטרה לסגור את הציר, כמעט והתפתחה במקום תגרה בין שוטרים למפגינים.

לדבריהם, המשטרה סירבה להענות בחיוב לבקשתם, שכן המשטרה מעוניינת להכפיש את שמם, וליצור תמונות תקשורתיות בהן נשמעות קריאות גנאי ו'נאצים' לעבר השוטרים בשטח.

ציר התנועה   צילום: ציר התנועה
ציר התנועה


גם ב'אשמורת הבוקר'

אנשי ה'עדה' גם מתלוננים כי בעצרת 'אשמורת הבוקר' שהתקיימה לפני כשלושה שבועות, המשטרה חיפשה פרובוקציה.

במהדורה המרכזית של ערוץ 10 שידר הכתב אבישי בן חיים, בראשיתה של המהדורה, קטע צילום מזעזע בו נראים אנשי ה'עדה' קוראים קריאות גזעניות לעבר שוטר ממוצא אתיופי וקריאות 'נאצים' לעבר חיילי מג"ב.

אחד המארגנים נ.ו. מספר את מה שאירע שם לדבריו: "לקראת ההפגנה סיכמנו עם המשטרה, שהעצרת מסתיימת בשעה 7:00, וכך היה. אך מתוך האלפים שהשתתפו והביעו את כאבם, עדיין בשעה 7:15 נשארו במקום כמה מאות מפגינים שטרם התפזרו לביתם. זה לגיטימי, המשטרה צריכה לקבל את זה, לוקח זמן מה עד שמתפזרים לחלוטין.

"אך המשטרה יזמה פרובוקציה ובשעה 7:20 חלפו במקום מספר שוטרי יס"מ רכובים על אופנועים, ומספר קיצונים קראו לעברם קריאות גנאי.

"זה היה מהלך יזום", הוא טוען, "בשיתוף תקשורתי כדי להכפיש את שמנו. היה קידוש ה' גדול, אלפים השתתפו למעלה משעתיים בשקט מופתי. למה המשטרה הייתה בכלל צריכה לעבור שם? כנראה שזהו מהלך יזום כדי לשדר שבהפגנה נשמעו קריאות 'נאצים'. המעמד כולו נמשך זמן רב, ואילו התקרית עם המשטרה נמשכה שניות בודדות", הוא מסכם.

דובר משטרת ירושלים הגיבה על הטענות ואמר כי הטענות משוללות יסוד וחסרות שחר. "ההחלטה אם לחסום ציר או לא הינה החלטה מקצועית בלבד שהתקבלה בדרגים מקצועיים בהתאם לצורכי התחבורה במקום ולא מעבר לכך", אמר.

אשר לתלונות על פרובוקציה כביכול שנעשתה בהפגנת 'משמרת הבוקר', סירב הדובר להגיב.


סייע בהכנת הכתבה אלי שלזינגר.

הפגנה העדה החרדית פרובוקציה הפגנת האזיקים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד