כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גדולי ישראל: "לבלרים מחוצפים השחיזו עטם"

הפגיעות החוזרות ונשנות של גורמי שוליים בגראי"ל שטיינמן, נענו במכתב חריף של גדולי ישראל • "העיזו פניהם ברבן של ישראל" • "שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים" • בפנים: המכתב

הגר"ח קנייבסקי עם הגראי"ל שטיינמן
הגר"ח קנייבסקי עם הגראי"ל שטיינמן



בעקבות המאבק אותו מנהלים גורמי שוליים נגד הגראי"ל שטיינמן, במהלכו הפיצו דברי בלע חמורים, החליטו גדולי ישראל כי אי אפשר שלא למחות.

במכתב המתפרסם היום (ד), כותבים הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין והגר"נ קרליץ תחת הכותרת "מחאה נמרצת על ביזוי כבוד התורה":

"בעזהי"ת בין המצרים אור לכ"ח תמוז תשע"ב

"נחרדנו לשמוע מביזוי תלמיד חכם הנורא שנעשה לאחרונה על ידי לבלרים מחוצפים שהשחיזו עטם ופערו פיהם הטמא בדרשות של דופי, ומאמרים של שנאה ורעות רוח, העיזו פניהם ברבן של ישראל מרן הגאון ראי"ל שטיינמן שליט"א, אשר נטל על שכמו את משא הדור.

"אוי לאוזניים שכך שומעות, ואוי לנו שכך עלתה בימינו, אנו מוחים בזה כדין חובת מחאה, וכבר נפסק בשו"ע (יו"ד סי' רמ"ג) כל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא, והוא בכלל כי דבר ה' בזה. וכל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו, ואוי להם לבריות מעלבונה של תורה.

"ויהי רצון שנזכה להנצל משנאת העמי ארצות לתלמידי חכמים והקב"ה יערה רוח טהרה ממרומים ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".



הגרח קנייבסקי הגראיל שטיינמן הגריג אדלשטיין הגרנ קרליץ מכתב חריף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד