כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הושקה חברת 'שבת מנוחה' למזעור חילולי השבת במדינה

במעמד רבנים, אישי ציבור ובכירי המשק והכלכלה הוקמה חברת 'שבת מנוחה' תחת הכותרת: "משיבים את השבת ללב של כולם" • הגרי"מ לאו: הפכנו לעם שמדבר שתי שפות. איש אינו נגד השבת, הכול נובע מבורות

הושקה חברת 'שבת מנוחה' למזעור חילולי השבת במדינה



"יש כיום בארץ בין 600 ל-700 אלף עובדים שהפכו לעבדים. המנכ''לים שלהם נחים בשבת, אבל כל שרשרת המזון שמתחתיהם נאלצם לעבוד בשבת בניגוד לעמדתם האמיתית. זה כדור שלג מסוכן שחובה לעצור אותו, ויפה שעה אחת קודם. לפני שנים הסכימה שולמית אלוני לשבת במועצה ציבורית למען השבת, כיום השבת נרמסת בראש חוצות ואין מי שיזדהה עימה".

"בהתנדבות אי אפשר להזיז דברים. מי שמאיים על הזהות היהודית והלאומית במדינה, מצליח כי עומדים מאחוריו גופים עם כסף והשפעה. גם את כבוד השבת נשיב עם כסף והשפעה", דברי איש העסקים אבי כץ, מיסד ונשיא קרן הגשמה, במעמד השקת חברת 'שבת מנוחה' היום בירושלים.

לאירוע שהתקיים בירושלים התקבצו אורחים רבים ובראשם הגרי''מ לאו, רבה הראשי של ת''א, ח''כ מיכאל בן ארי, הרב יצחק גולדקנופף, הרב זאב קרוב ובכירים מקרב אנשי העסקים במשק כמו לוי רחמני מנכ''ל אילון, שלומי גבאי מנכ''ל איקאה, תומר מוסקוביץ מנכ''ל משהב, דרור אטרי מראשי איגוד לשכות המסחר, גיל אונגר ועו''ד חנן שמש מראשי קרן הגשמה, יעקב הלפרין מנכ''ל הלפרין, עו''ד יצחק מירון מת''א ועוד נכבדים ופעילי שבת מכל רחבי הארץ.

הגרי''מ לאו אמר כי השבת הינה מתנה שקיבלנו מבורא עולם. לצער כל לב יהודי נפרצו חומות השבת בשנים האחרונות דווקא בארץ ישראל – פלטרין של מלך. אלפים רבים של יהודים מועסקים בשבת למגינת ליבם, אלפי עסקים דורכים ברגל גסה את קדושת השבת, הציבור הישראלי הפך לעם שעובד סביב השעון 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע. אין זה משנאה אלא מבורות, והבורות מסוכנת יותר משנאה.

אבי כץ הציג את חברת שבת מנוחה שתפעל עם חזון עסקי ברור ויעדים מוגדרים מראש. את החברה תלווה מועצה ציבורית שתלווה את מהלכי החברה. מנכ''ל מקצועי, סמנכ''ל, ראשי אגפים ועוד, יעמדו בראש פעילות החברה שתפעל כמו עסק לכל דבר ועניין.

המימון לחברה יגיע משלושת אלפים בעלי מניות. שלושת אלפים איש בלבד, שכבוד השבת יקר לליבם, יחתמו על הוראת קבע חודשית לטובת החברה. מכספם ישולמו הוצאות החברה, ולזכותם תיזקף תוצאותיה הברוכות של חברת שבת מנוחה. מנהלי החברה יציגו לבעלי המניות ולוועדה הציבורית שתלווה את החברה תוכנית שנתית מסודרת. ואחת לרבעון הם יציגו דו''ח פעילות שימדד למול התוכניות הראשוניות.

הרב זאב קרוב סיפר כי הוא מסתובב ללא הפסקה בבתי עם ישראל, שם הוא רואה איך עם ישראל צמא לקדושה וליבם פתוח. ח''כ מיכאל בן ארי סיפר כי הוא נכנס פעם בימות החול לחנות צומת ספרים הפתוחה בשבת שם הוא ראה איך מראיינים צעירים לתפקיד מכירה. מדובר בילדים מבתים מסורתיים שלא היה להם ברירה אלא להתייצב לעבוד בשבת, ולנסוע בשבת לעבודה, אחרת לא יהיה להם ממה לחיות. ''באותו רגע הבנתי שאם לא נעצור את כדור השלג הזה, גם נכדיי יאלצו לעבוד בשבת. שבת זו הבשורה הסוציאלית הכי גדולה שהביאה היהדות לעולם. רבותי, היום הזה כולנו מגוייסים למען שמירת העם היהודי, זו המלחמה על המעוז שלנו'' דברי ח''כ בן ארי.

''איקאה נפתחה לפני 12 שנה'' פתח שלמה גבאי המנכ''ל את דבריו. ''ישבתי אז עם איגוד יצרני הרהיטים וסיפרתי להם שאנו פותחים חנות בגודל 23 אלף מ''ר, הם גיחכו. המשכתי ותיארתי את המחירים הזולים שנציע, והם זלזלו. כשסיפרתי על החזון להוריד מחירים כל שנה הם לא עצרו את החיוך. השיא היה כשהצהרתי שאיקאה תשמור על השבת. פה הם קמו ואמרו לי 'אתם, תוך שנה שנתיים סוגרים, אין לכם טיפת הבנה על עסקים בארץ'. והנה היום הזה, אחרי תריסר שנים איפה אנחנו ואיפה הם?! אנחנו ההוכחה שאפשר לשמור שבת ולהצליח''.

לסיום עלה עו''ד יצחק מירון, מפעילי השבת בת''א שנים ארוכות. הוא ציין את הזלזול בחוק, רמיסת שלטון החוק דווקא מצד אלה שרוממות החוק בגרונם, כל אימת שמגיעים לנושא של שבת. הוא סיפר כי לפני שנים רבות קרא לו ח''כ ר' אברהם שפירא ז''ל לפגישה עם יצחק זמיר שהיה אז היועץ המשפטי לממשלה בנושא השבת. שם הוא שמע 2 פרקליטות מדברות זו עם זו ומתלבטות בניהם איך יוכלו להטיל קנסות על עסקים מחללי שבת אם הן בעצמן קונות שם מדי שבת.

''היום מטיפים על שוויון. אבל חילולי השבת פוגעים בשוויון התעסוקה, פוגעים בחלשים, פוגעים בעסקים שומרי השבת ופוגעים במרקם של העם היהודי. היום התחלה המערכה לעצור את הרמיסה, בואו והצטרפו אלינו'' סיים עו''ד מירון את נאומו הנרגש.

יוזם החברה איש העסקים מר אבי כץ שידיו רב לו בסגירת אתרים, קניונים ועסקים רבים בשבת, ביקר בחודשים האחרונים אצל גדולי ישראל שליט''א והציג להם את תוכנית שבת מנוחה. מרנן ורבנן מאורי הדור סמכו ידיהם על התוכנית וברכו את כל המשתתפים ברעיון הנשגב שישיב את קרן השבת למקומה הטבעי כנזר לעם ישראל.







































שבת מנוחה חילול טקס מעמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד