י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גיסו של אסד ושרי ההגנה והפנים הסורים חוסלו בפיגוע

מכה קשה לאסד: שומרו האישי של שר ההגנה ביצע פיגוע התאבדות בבניין המועצה לביטחון לאומי בדמשק • בהרוגים גם הגיס אסף שווכאת, אחד האישים המקורבים ביותר לנשיא

פיגוע בסוריה
פיגוע בסוריה



שיא חדש נרשם היום (ד) בקרבות המתנהלים בסוריה בין המורדים למשטרו של בשאר אסד: שומרו האיי של שר ההגנה ביצע פיגוע התאבדות בצהריים בבניין המועצה לביטחון לאומי בדמשק, בשעה שבמקום התקיים דיון בו השתתפו שרים ואנשי ביטחון ומודיעין בכירים.

על פי הדיווח בטלוויזיה הממלכתית הסורית, בפיגוע נהרגו דאוד עבדאללה ראג'יחה, שר ההגנה של אסד, שר הפנים איבראהים א-שער, וגיסו של נשיא סוריה בשאר אסד, אסף שווכאת, שאף הוא בכיר ביטחוני.

הטלוויזיה הסורית הממלכתית אישרה בתחילה רק את מותו של שר ההגנה ראג'יחה, אך בהמשך אושר גם מותו של גיסו של אסד. הטלוויזיה הסורית עדיין מכחישה את מותו של שר הפנים.

לפי מקור ביטחוני סורי, המחבל שהפעיל את המטען שממנו נפגעו הבכירים - הוא שומר ראש במעגל הפנימי של הנשיא אסד.

ארגון מורדים איסלאמיסטי המכנה עצמו 'ליווא אל-איסלאם' נטל אחריות לפיגוע.

רשתות התקשורת בסוריה ובלבנון דיווחו עוד, כי בפיגוע בבירה הסורית נפגעו באורח אנוש וקשה בכירים נוספים. מספרם המדויק, שמותיהם ותפקידיהם טרם פורסמו. לפי הדיווחים, בין הפצועים גם הישאם בחטיאר, ראש 'מינהל הביטחון הכללי'. בניין המועצה קרס מעוצמת הפיצוץ.

כוחות משמר הרפובליקה סגרו את בית החולים שאמי בדמשק, לשם פונו הבכירים שנפצעו לקבלת טיפול רפואי.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי הפיצוץ נועד לפגוע בבניין הביטחון הלאומי, המטה של גופי המודיעין הסוריים. 500 מטר ממקום משכנה של שגרירות ארצות הברית. עדי ראייה אמרו כי המשטרה סגרה את אזור הפיגוע, ועל עיתונאים נאסר לגשת לזירה.

על פי הדיווחים, מתנהלים במקביל קרבות עזים סמוך לארמון הנשיאות באזור דומאר בבירה הסורית, בין צבאו של בשאר אסד לבין כוחות המורדים.
סוריה דמשק מחבל שר ההגנה בשאר אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד