כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכנסת הפילה את החוק של 'ישראל ביתנו': לא לגיוס לכול

74 ח"כים הצביעו נגד, 20 בלבד תמכו - בהם חמשה מ'קדימה' • ליברמן: "לא פורש מהממשלה" • הליכוד: "ההצבעה מלמדת יותר מכל על מצבה של קדימה, שהתפצלה ל-4 סיעות"

אביגדור ליברמן. צילום: פלאש 90
אביגדור ליברמן. צילום: פלאש 90

חוק 'שירות לכול' שהגישה מפלגת 'ישראל ביתנו' נפל ברוב גדול, 20 חברי כנסת בלבד תמכו בהצעה, לעומת 74 מתנגדים.

החוק, בא לחייב בגיוס לשירות מלא כל אזרח שמלאו לו 18, חרדי כערבי. לחילופין יופנו חלק מהמתגייסים לשירות אזרחי שאורכו יושווה לגיוס הצבאי. הצעת החוק גם קובעת כי מי שישתמט משירות לא יוכל לקבל שום סיוע שהוא מהמדינה - תקציבים, קצבאות או מלגות.

החוק קבע כי תוך שלשה חודשים מחקיקתו ייקבעו יעדים מסודרים, ותוך 5 שנים יהיה כל אזרח שמלאו לו 18 מגויס. בנוסף, תהיה מכסת פטורים של אלף בחורי ישיבות 'עילויים' כמו גם אלף ספורטאים מצטיינים.

מסיעת 'קדימה' תמכו בחוק חמשה חברי כנסת: יואל חסון, נינו אבסדזה, רוברט טיבייב, יובל צלנר ואורית זוארץ. יו"ר המפלגה שאול מופז ויו"ר ועדת קש"ב יוחנן פלסנר בחרו להיעדר מההצבעה.

עם כישלון החוק כינס ליברמן מסיבת עיתונאים במהלכה הבהיר כי הוא לא מתכוון לפרוש מהממשלה, ליברמן ניתח את המצב הפוליטי והסיק כי נושא הגיוס יהיה מרכזי במערכת הבחירות הבאה. הוא 'הצדיע' לחמשת חברי קדימה שתמכו בחוק, ותקף את אלה שהתנגדו או נעלמו.

"הקשבתי למשנה לראש הממשלה יעלון. אין ספק שלא מדובר לא בשוויון בנטל ולא באופן הדרגתי – מדובר בפרפרזה על חוק טל", התייחס ליברמן להצעתו של נתניהו. וסיים בנימה אופטימית כי הוא עדיין משוכנע שהצעת החוק שהגיש תהיה זו שתצליח בסופו של דבר

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה להצבעתם של חברי הכנסת של 'קדימה': "ההצבעה הזאת מלמדת יותר מכל על מצבה של קדימה, שהתפצלה ל-4 סיעות. אלה שתמכו, אלה שהתנגדו, אלה שנמנעו ואלה שהשתמטו. זאת במקום להתאחד סביב חוק שהיה יכול להביא כבר מהשבוע הבא לשינוי היסטורי בחלוקת הנטל. רה"מ בנימין נתניהו שמתנגד לחוק זה, יביא ביום ראשון לממשלה את תכנית יעלון להגברת השוויון בנטל שתיושם הדרגתית מבלי שתשסה ציבור בציבור".
ליברמן גיוס חרדים הצעת חוק קדימה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד