כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עַל שֶׁבֶר בַּת עַמִּי • גדולי ישראל מבכים על הגרי"ש

בית הדין הירושלמי הורה על 'ביטול מלאכה' • הגר"ח קנייבסקי עשה 'קריעה' ובירך 'דיין האמת' • ואילו הגרמ"צ ברגמן הזהיר: "הגרי"ש הגן על הדור. מי יודע מה יהיה עמנו?"

הגרי"ש עם חתנו הגר"ח. צילום ארכיון
הגרי"ש עם חתנו הגר"ח. צילום ארכיון

מיד עם הישמע דבר פטירתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הוציא בית הדין לענייני ממונות בירושלים של הגאון רבי אברהם דוב לוין מודעות ענק הקוראות לציבור לביטול מלאכה בכל רחבי ירושלים ושכונותיה.

הגראי"ל שטיינמן, שעקב כל העת בדאגה אחר מצבו של הגרי"ש, ואף הורה לעולם התורה להפסיק מלימודו ולומר פרקי תהילים, הגיב מיד כאשר שמע את הבשורה הקשה, שהדור איבד את עמל התורה וכח התמדה שהיה אצל הרב אלישיב, כמו שלא ראו בשום מקום אחר בדור האחרון.

כאשר עודכן הגר"ח קנייבסקי על פטירת חמיו, בירך 'ברוך דיין האמת' בשם ומלכות, וקרע קריעה כדין בדש בגדו. הגר"ח גם הורה לכל מי שמרגיש 'תלמיד' של הגרי"ש כי חובה עליו לקרוע קריעה.

הגאון רבי שמואל אויערבך, שהגיע לבית החולים כבר כמה שעות לפני פטירתו של הגרי"ש, פרץ בבכי בעת שנשמעו זעקות ה'שמע ישראל'. הגר"ש ביקש מבני המשפחה להקפיד לקיים את מנהג ירושלים שלא להלין את הנפטר ולקיים את הלוויה כבר הערב.

עם היוודע דבר הפטירה לגרמ"צ ברגמן, הוא פרץ בבכי ובירך 'ברוך דיין האמת' בשם ומלכות.

לאחר מכן אמר: "צריכים לדעת שהעולם אחרי מרן הרב אלישיב הוא עולם אחר, וצריכים אנו לחשוש מאוד ולשוב בתשובה שלמה, מי יודע מה יהיה עמנו - כמה שהוא הגן עלינו".
הגריש אלישיב הגרח קנייבסקי הגראיל שטיינמן הגרמצ ברגמן הרב שמואל אוירבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד