כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פיגוע בבולגריה • שבעה ישראלים נהרגו ו-20 נפצעו

קבוצת תיירים ישראלים שנחתה בבורגס שבבולגריה עלתה לאוטובוס, שהתפוצץ לאחר 40 דקות נסיעה • 7 תיירים נהרגו וכ-20 נפצעו • המשטרה המקומית: האוטובוס עלה באש

האוטובוס בוער, צילומסך -הטלויזיה הבולגרית
האוטובוס בוער, צילומסך -הטלויזיה הבולגרית



פיצוץ אירע היום (ד) באוטובוס שהסיע תיירים ישראלים, מעט לאחר שנחתו בנמל התעופה בבורגאס שבבולגריה. על פי הדיווחים, נהרגו בפיצוץ שבעה ישראלים ורבים נפצעו. ככל הנראה מדובר בפיגוע.

על פי הדיווח, קבוצת תיירים ישראלים שנסעו לחופשה בבולגריה, נחתו בשדה תעופה סמוך לעיר הקייט בורגס. המטיילים עלו על אוטובוס קו 2 שאמור היה לקחתם לבית המלון.

זמן קצר לאחר שעלו על האוטובוס, אירע פיצוץ בקדמת האוטובוס, וחלק מהנוסעים נפגעו. על פי אחד הדיווחים לא מדובר בפיצוץ באוטובוס אחד, אלא בשלושה אוטובוסים בו זמנית.

שושי, עדת ראייה, סיפרה לחדשות 2: "עברנו את ביקורת הדרכונים וחיכו לנו נציגים שפיזרו אותנו לאוטובוסים לפי המלונות. שמנו את התיקים בתא המטען, ואחרי כמה דקות התפוצץ אוטובוס שיצא איתנו ועלה בלהבות. לאחר מכן החזירו אותנו לטרמינל ועכשיו בודקים מי נעדר ומי נמצא".

בנה הוסיף: "אנשים שניצלו מהפיצוץ ברחו מהחלון כדי לא לדרוך על הגופות. רואים את תא המטען מנופץ משני הצדדים. מהר מהר הכניסו את כולם לטרמינל".

משרד הפנים הבולגרי אישר בהודעה רשמית כי שבעה ישראלים נהרגו, וכ-20 נפצעו בדרגות פציעה שונות. משטרת בולגריה דיווחה כי מדובר באוטובוס שעלה באש.

בעקבות הפיגוע, נסגר שדה התעופה להמראות ונחיתות. הטיסות שיועדו לנחות בבורגס הוסטו לעיר הסמוכה, ורנה.

עדכון: בשעה 22:00 ימריאו 2 מטוסים פרטיים מנתב״ג ובהם משלחת חלוץ של מתנדבי זק״א ומד״א. המשלחת תצא כשעליה ציוד רב לטיפול בנפגעים בזירות אסון. הם ינחתו בסביבות חצות בבורגס ומשם יצאו לטפל בזירה.

חב"ד עם הפצועים

אתר חב"ד שטורעם.נט מדווח, כי בית חב"ד בורגאס, המופעל בחודשי הקיץ על ידי הרב חיים טברדוביץ' וארבעה בחורים חב"דים שהגיעו מישראל לסייע לו, פתח חפ"ק מיוחד.

השלוחים מיהרו לשדה התעופה על מנת להגיש סיוע ככל הנדרש.

הרב טברדוביץ' אומר, כי ישנם כמה הרוגים ישראלים וכי כל הפצועים פונו לבתי הרפואה.

"ארבעה פעילי חב"ד יצאו לבתי הרפואה על מנת להגיש סיוע לפצועים. בית חב"ד הפך למוקד פעיל של התעדכנות במצבם של הנפגעים. אנו מגישים כאן סיוע באמצעות קווי טלפון שהועמדו לרשות המטיילים, לעדכן ולהתעדכן".

השליח מוסיף ומעדכן, כי בית חב"ד יעשה הכל על מנת להבטיח את שלומם של המטיילים שנפגעו ולהגיש להם סיוע ככל שנדרש, במהלך האשפוז ולאחריו.
בולגריה פיגוע תיירים ישראלים בורגס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד