כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

זק"א בבולגריה: המראות קשים מנשוא! • ראיון ותיעוד

משלחת של 8 מתנדבים נחתה בבולגריה והחלה לטפל ב-6 הרוגי הפיגוע בבורגס • מתנדב בראיון ל'בחדרי חרדים': "האוטובוס מפוייח לחלוטין, המראות קשים"

זק"א בבולגריה: המראות קשים מנשוא! • ראיון ותיעוד



אנשי זק"א נחתו בזירת הפיגוע בבולגריה היום (ה).

עם היוודע דבר הפיגוע בבולגריה אתמול, התארגנה זק"א במהירות ליציאה לזירה. והתארגנה קבוצה של 8 מתנדבים, עם ציוד מתאים לטפל בגופות ההרוגים.

מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א, סיפר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי מיד לאחר הנחיתה נפגש עם שר הפנים צבטאן צבטאנוב, ועם האחראי מטעם הממשלה לטיפול בפיגוע הנורא. הוא הסביר את מטרת הגעת היחידה לסייע לישראלים שנפגעו, ולטפל בכבוד המת.

"במהלך הפגישה שוחחנו על כל נושא כבוד המת וזיהוי החללים על פי כללי ההלכה, הם נענו מיד לדרישות שלנו, וציינו לשבח את מהירות התארגנות והגעת היחידה למקום, עם כל הציוד הנדרש והאישורים.

"כשהגענו לזירת הפיגוע, עלה בזכרוני הפיגוע הקשה במסעדת סבארו ברחוב יפו בירושלים. מדובר באוטובוס מפוייח לחלוטין, והמראות בתוכו קשים מנשוא.

"המתנדבים עובדים כעת בתוך האוטובוס ומטפלים בחמשת גופות הישראלים שנותרו במקום, היות וההרוג השישי פונה לבית החולים".

שימי גרוסמן חבר משלחת זק"א, אמר "מהרגע שנחתנו בבורגס אנחנו פועלים בזירה ובבתי חולים, יש לנו שיתוף פעולה מלא עם שיטור המקומי, בשעה 9:15 קיבלנו אישור לפנות את גופות ההרוגים מהזירה ומהאוטובוס לתחנת ריכוז חללים שהקמנו בסמוך לזירה ושם נערוך זיהוי והתארגנות להטסה לישראל".

שמונה נהרגו ו-30 נפצעו אתמול סמוך לשעה 17:00 בפיצוץ אוטובוס בעיר בורגס,

מעט לאחר שנחתו בנמל התעופה המקומי בדרכם לחופשת הקיץ. שלושה פצועים הועברו במסוק לסופיה בהם אחד במצב אנוש, ושניים במצב קשה. 27 האחרים נמצאים בבית החולים בבורגס. ההרוגים הנוספים מלבד המחבל והישראלים, הם מדריכת טיולים מקומית ונהג האוטובוס.

שר החוץ הבולגרי ניקולאי מלאדנוב, עדכן את כלי התקשורת ואמר "מהבדיקה שעשינו עולה שמטען רב עוצמה שהוחדר לתא המטען של האוטובוס הוא זה שגרם לפיגוע".

אך הבוקר נודע שהפיגוע נעשה באמצעות מחבל מתאבד שנשא על גופו דרכון דרום אמריקני מזוייף.







תמונות ראשונות מפעילות משלחת זק"א בבורגס



















בולגריה בורגס פיגוע טרור זקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד