כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תיעוד הפיגוע: המחבל בטרמינל - והדקות לאחר הפיצוץ

המחבל נשא תיעוד מזויף של מדינת מישיגן • בזירה נאספו דגימות DNA של המחבל • הסתיים פינוי גופות ההרוגים מזירת הפיגוע • 33 פצועים נחתו בישראל

החשוד בביצוע פיגוע ההתאבדות בטרמינל: צילום מסך BTV NEWS
החשוד בביצוע פיגוע ההתאבדות בטרמינל: צילום מסך BTV NEWS



מצלמות האבטחה בנמל התעופה בבורגס שבבולגריה תיעדו את המחבל זמן קצר לפני הפיצוץ הקטלני. החשוד נראה כשעה לפני הפיגוע כשהוא מטייל ברחבי הטרמינל ובסמוך לאוטובוס שהתפוצץ, כשהוא לובש חולצת טי ומכנסי ברמודה.

החשוד, בעל שיער ארוך, חבש כובע, ועל גבו נשא תיק גב, שנראה כמו תיק מטיילים, וייתכן שבתיק זה הסתיר את מטען החבלה.

המחבל בבורגס from bhol on Vimeo.



גופת החשוד נמצאה בזירה הפיצוץ, כשהוא עם הפציעות החמורות ביותר, מה שחיזק את הערכת החוקרים כי הוא זה שביצע את הפיגוע. על גופו נמצא רישיון נהיגה ממישיגן ודרכון אמריקני. חוקרי ה-FBI שצורפו לצוות החקירה, טוענים כי הנתונים של האיש לא מופיעים במסד הנתונים, ולכן יתכן והמסמכים שברשותו מזוייפים.

מעבר לכך, לא אותרו נתוני כניסה של אותו אדם לבולגריה.

תפילין שנמצאו באוטובוס המפוייחצילום: תפילין שנמצאו באוטובוס המפוייח
תפילין שנמצאו באוטובוס המפוייח



חמישה מההרוגים בפיגוע הם אזרחים ישראלים. ההרוגים הנוספים, מלבד המחבל, הם מדריכת טיולים מקומית ונהג האוטובוס. כך אישר משרד החוץ הבולגרי.

מטוס הרקולס C-30 של חיל האוויר, עם 33 פצועים מהפיגוע, נחת אחר הצהריים בישראל. כוחות מד"א מתוגברים פינו את הנפגעים לבתי החולים. בין הפצועים אחד במצב קשה, 12 מוגדרים במצב שכיבה בדרגות פציעה שונות ויתר פצועים קל.

שני פצועים לא ניתן היה להטיס לישראל בעקבות מצבם הרפואי הקשה, ולכן הם נשארו בבית החולים בסופיה, כשלצידם כוחות רפואה ישראליים.

בתוך כך, הסתיים פינוי גופות ההרוגים מזירת הפיגוע למכון הפתולוגי המקומי, צוות זק"א ממשיך לאסוף ממצאים מהזירה, כאשר צוות שני בשיתוף המז"פ נמצאים במכון ועוסקים במלאכת הזיהוי.

הלילה בשעה 00:30 ינחת מטוס ובו חמשת גופות נרצחי הפיגוע. אמיר מנשה ואיציק קולנגי בני 27 שנסעו יחד לנופש עם נשותיהם שנפצעו. מאור הרוש ואליאור פרייס בני 26 מעכו, וכוכבה שריקי בת 42 מראשון לציון שבעלה נפצע. במטוס גם משלחת משטרת ישראל והמכון לרפואה משפטית, ומשלחת מתנדבי זק"א.

משלחת זק"א בזירת הפיגוע • צילום אביגדור שטרן











בורגס מחבל תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד