כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שלי יחימוביץ' מנחמת: "מכה קשה לעם היהודי כולו"

יו"ר העבודה, שהתפטרה מראשות האופוזיציה, ולוטשת עיניים לשותפות עם החרדים, שלחה מכתב תנחומים לח"כ משה גפני • "לא זכיתי להיפגש עמו. מותיר חלל עצום בלכתו"

שלי יחימוביץ'. צילום: פלאש 90
שלי יחימוביץ'. צילום: פלאש 90

אין זה סוד שמזה שבועות ארוכים פוזלים הנציגים החרדיים לכיוונים שונים, במטרה לאתר שותפויות פוליטיות חדשות - אותן יהיה ניתן לסגור לאחר הבחירות הקרובות.

נכון לימים אלו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עדיין יציב בתמיכתו בדרישות החרדים בנושא חוק הגיוס (אולי משום החשש מפני האמור לעיל), אך מהיכרות איתו יודעים הנציגים החרדים היטב כי כל סקר סוף שבוע יכול להטות את דעתו לכיוונים שונים ומשונים.

לאורך כל התקופה האחרונה, ולמרות ההסתה התקשורתית והטרנד הלאומי של 'הכה בחרדים' – טרנד ה'פראיירים' – הקפידה יו"ר מפלגת 'העבודה' (יו"ר האופוזיציה עד התפטרותה - לפני יומיים) שלא להיגרר, והיא שבה והעבירה מסר של אחדות בעם.

הבוקר שיגרה יחימוביץ' מכתב תנחומים ליו"ר ועדת הכספים, משה גפני, על פטירת הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

"הצטערתי צער גדול כאשר שמעתי על פטירתו של המנהיג הרוחני של תנועתכם והפוסק ההלכתי שליווה אתכם והנחה אתכם בכל החלטה ציבורית ומוסרית, הרב יוסף שלום אלישיב.

"שמו של הרב אלישיב נודע בכל רחבי העולם כמנהיג וכפוסק הלכתי נדיר בחוכמתו, בשכלו החריף וביכולותיו הנדירות לנתח סוגיות מורכבות ולהכריע בשאלות מהותיות ולאומיות בהתאם לתורה ולדרך אותה הוא מייצג בציבור החרדי האמון על פסקי ההלכה.

"לצערי לא זכיתי להיפגש עמו או להיחשף אליו באופן אישי, אך ניכר בו שלמרות השוני העצום בינו ובין הציבור שייצג לבין הציבור הרחב, הוא ניחן באוזן קשבת לכל אדם באשר הוא אדם, דתי כחילוני, שנעזרו ונועצו על ידו בעצה ותושייה.

"אין לי ספק כי פטירתו מהווה מכה קשה לציבור החרדי בארץ וברחבי העולם, אך גם לעם היהודי כולו כמנהיג יהודי גדול שהלך לעולמו בשיבה טובה, אך בעצם לכתו מותיר חלל עצום.

"המקום ינחם אתכם מתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו דאבה עוד".
שלי יחימוביץ משה גפני ניחומים הגריש אלישיב חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד