י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

ירושלים: חניה ליום שלם - במחיר 3 שעות

תיקון חוק שהוביל חבר מועצת העיר יוסי דייטש, יאפשר לבעלי רכב לחנות בחניונים העירוניים יום שלם במחיר של 3 שעות בלבד • ואיזה חניונים ברשימה?

חניון. צילום ארכיון
חניון. צילום ארכיון

ועדת התחבורה של עיריית ירושלים, בראשות יו"ר הועדה, עו"ד דידי הרשקוביץ, אישרה בשבוע האחרון את הצעתו של ממלא מקום ראש העיר יוסי דייטש, וחבר המועצה דידי הרשקוביץ, לחוק עזר עירוני חדש, הקובע מדרג חדש לתשלום בחניונים.

בחוק שאושר נקבע, כי ניתן יהיה לרכוש ולשלם באגרה מיוחדת חניה יומית, בנוסף לתעריף השעתי הנהוג עד כה, הסדר זה יופעל בחלק מהחניונים העירוניים ברחבי העיר, ההצעה אושרה פה אחד על ידי כל חברי הועדה.

היוזמה של התיקון לחוק העזר לגבי העמדת רכב וחנייתו. באה לאחר פניות רבות של תושבים ברחבי העיר, ובפרט של בעלי עסקים, המתקשים למצוא חניה לרכבם בשל מספר חניונים מצומצם הנמצא במרכז העיר, ותעריפי תשלום גבוהים, לחונים במשך ימים שלמים. החוק גם בא לעודד חניה בחניונים מרוחקים יותר, כדי לאפשר תחלופת חניה מזדמנת במרכז העיר.

בשלב הראשון, החניונים עליהם יחול החוק החדש הם: חניון שנלר בגאולה, חניון גן הפעמון, חניון הרכבת, וחניון התעשייה בתלפיות.

את התיקון הכינו עו"ד שמואל שפט ראש צוות חקיקה, יחד עם מנהלת רשות החניה. חוק העזר מסדיר חניה בהתאם לנקבע בתוספת הראשונה לחוק, וניתן יהיה לחנות בתעריף יומי בחניונים שאינם במרכז העיר, אשר נקבעו כמקום חניה מוסדר, ואשר הותרה בהם חניה למשך יום שלם – התעריף מעתה יחשב כשלש שעות חניה בלבד ולא כחניה ליום שלם.

יו"ר הועדה, עו"ד דידי הרשקוביץ, הודה ליוסי דייטש על הובלת החוק, המביא בשורה גדולה לתושבי העיר ומבקריה בתחום החניה.

בישיבת מועצת העיר האחרונה הוצג החוק החדש על ידי ראש העיר ניר ברקת, שבירך גם הוא על החוק. הצעת החוק אושרה פה אחד במליאת המועצה.
ירושלים חניה תשלום הוזלה 3 שעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד