כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נפטר משה סילמן שהצית עצמו בהפגנת המחאה

משה סילמן, שהצית עצמה במצעד המחאה במוצאי-שבת, וסבל מכוויות ב-94% מגופו, נפטר בבית החולים שיבא • "מדינת ישראל גנבה אותי ושדדה אותי", כתב

סילמן מפונה לטיפול
סילמן מפונה לטיפול

לאחר שבוע של מאבק על חייו בבית החולים שיבא בתל השומר, נפטר היום (ו) משה סילמן - מי שהצית את עצמו בהפגנת המחאה החברתית במוצאי השבת האחרונה.

סילמן פונה לבית החולים איכילוב, כשהוא פצוע קשה וסובל מכוויות ב-94% מגופו. בבית החולים איכילוב הוחלט להעבירו לשיבא, כשהוא מורדם ומונשם, לטיפול ביחידת הכוויות של בית החולים. בתחילה אושפז במחלקת טיפול נמרץ, זאת מכיוון שלא נמצאה עבורו מיטה פנויה במחלקת הכוויות, אך לאחר מכן נמצא לו מקום במחלקה.

במכתב שחילק דקות לפני שהצית את עצמו, כתב: "מדינת ישראל גנבה אותי ושדדה אותי. השאירה אותי חסר כלום".

סילמן נולד בארץ לפני 57 שנה. הוא לא נישא מעולם ואין לו ילדים, ועל כן נדחתה שוב ושוב בקשתו לקבלת סיוע בדיור ציבורי. במרוצת השנים הוא עבד בעבודות מזדמנות, ולאחר כמה שנים בארצות הברית, הקים עסק לשליחויות 'מיקה שינוע', ולראשונה בחייו הפך יציב כלכלית ונכנס למחויבויות.

לקראת סוף שנת 2000, כשפרצה האינתיפאדה השנייה, נפגע הענף, וסילמן העביר את עסקיו לביתו, ברחוב יפת 15 ביפו. בהמשך התברר לו כי אזהרה על חוב קטן של הביטוח הלאומי נשלחה לכתובתו הקודמת, ברחוב יונה הנביא 18 בתל אביב, והוא לא היה מודע אליה. האזהרה תפחה והסתבכה בשל עניינים ביורוקרטיים, שבסיומן פשט סילמן רגל.

לפני כשנה, עם פרוץ המחאה החברתית, הוא החל להשתתף בקביעות בכל אירוע, והפך לדמות מוכרת בקרב קהילת פעילי המחאה הקטנה והאינטימית של חיפה. את שגרת יומו העביר סילמן בניסיונות למצוא עבודה, בהמתנות אינסופיות בתורי קופות החולים ובניסיונות להילחם במשרד השיכון כדי לקבל סיוע בשכר דירה. הוא הגיש ארבע בקשות כאלה באמצעות עו"ד בקי כהן-קשת, שנדחו על הסף בטענה שהיתה בבעלותו בעבר דירה ואין לו ילדים.
סילמן נפטר דירה הובלות שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד