י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

האדמו"ר מויז'ניץ-מונסי מחרים • אגו"י: שנאת חינם

האדמו"ר האנטי-ציוני מחרים סיום הש"ס בארה"ב בגלל בואו של הגרי"מ לאו • אחיינו, האדמו"ר מויז'ניץ, ביטל השתתפותו • אגו"י: "מעולם לא היו באירועים שלנו. חסר השפעה"

האדמו"ר מויז'ניץ-מונסי
האדמו"ר מויז'ניץ-מונסי

האדמו"ר מויז'ניץ הודיע בסוף שבוע לראשי 'אגודת ישראל של אמריקה', כי לא ישתתף בסיום הש"ס לרגל סיום מחזור 'הדף היומי', שיתקיים לאחר ט' באב באיצטדיון בארה"ב.

האדמו"ר מויז'ניץ, השוהה בנופש באנגליה, אמור היה להגיע אחרי ט' באב לניו-יורק, ולהשתתף כאורח בכינוס הרבבות, שיתקיים ביום רביעי, י"ג אב.

גורם בחסידות ויז'ניץ אמר, כי הסיבה לביטול השתתפותו של האדמו"ר נעוצה בחרם שהטיל דודו, האדמו"ר מויז'ניץ-מונסי על הכינוס, מאחר שבין הנואמים יהיו גם רבנים ציוניים, כשכוונתו לרבה הראשי של תל-אביב, הגרי"מ לאו.

משלחת של 'אגודת ישראל של אמריקה' שבקרה בישראל לפני מספר שבועות, הזמינה גם את רבה הראשי של ת"א יפו, ואת הגאון רבי רבי יעקב הילל.

הרב לייביש בקר, מראשי 'אגודת ישראל של אמריקה', אמר כי הרב ישראל מאיר לאו הוזמן לייצג את פליטי השואה שמסרו נפשם על לימוד התורה, והגאון רבי יעקב הלל הוזמן כנציג הציבור הספרדי.

יצוין, כי הגרי"מ לאו ובית ויז'ניץ הינם קרובי משפחה.

בעקבות השינוי בתכנית, יגיע האדמו"ר מויז'ניץ' מאנגליה לישראל, ישתתף בסיום הש"ס בירושלים, ולאחר מכן ימריא לניו-יורק כדי להשתתף בחתונת נכדו.

ביום שישי אישר הרב בקר את הידיעה על החרם של האדמו"ר מויז'ניץ-מונסי, ועל ביטול השתתפותו של האדמו"ר מויז'ניץ. "זה מצער מאוד שדווקא בשלושת השבועות ממשיכה שנאת החינם, אפילו בכנס שמסמל יותר מכל את האחדות בעם ישראל - אחדות לימוד התורה".

עם זאת, הוסיף ואמר, כי ויז'ניץ-ארה"ב וסאטמר מעולם לא לקחו חלק ביוזמות ובאירועים של 'אגודת ישראל של אמריקה'.

באשר לירידה הצפויה בעקבות כך במספר המשתתפים, אמר הרב בקר: "הלוואי והיו לנו עוד 10 אלפים מקומות, אנחנו מוצפים באלפי בקשות מצד אנשים שמתחננים לכרטיסים. אנחנו עושים הכול לנסות למצוא עוד מקומות ליד האצטדיון, שכבר מלא עד אפס מקום".
ויז'ניץ ויז'ניץ-מונסי סיום הש''ס הרב לאו אגו''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 87 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד