י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"כל הדרך קראנו תהילים מהחששות" • תיירים ישראלים מודאגים

השלטונות הבולגרים הציבו אבטחה חסרת תקדים סביב טיסות הישראלים לבולגריה • שוטר הוצב ליד כל דלפק • אך התיירים הישראלים מודאגים ונלחמים באיומים, עם תפילות ואמירת פרקי תהילים • משרד החוץ הבולגרי: "מי שאחראי לפיגוע הינו החיזבאללה ולא אל-קאעיאדה"

האוטובוס בבורגס. צילום: זק"א
האוטובוס בבורגס. צילום: זק"א



ארגון הקשור לאל-קאיעדה בשם 'אל-קאעידת הג'יהאד', נטל במהלך היממה האחרונה אחראיות לפיגוע בבורגס שבבולגריה ביום רביעי שגבה את חייהם של חמשה ישראלים. משרד החוץ הבולגרי דחה את הדברים.

בהודעה שפורסמה מטעם הארגון כתבו אנשיו, "חודש הרמדאן הוא חודש הג'יהאד ומות הקדושים. חודש של לחימה באויבי אללה ושליחו, היהודים ועוזריהם האמריקאים". ההודעה פורסמה באתר הלבנוני "א-נשרה".

עוד הוסיפו: "בעזרת אללה ולאחר מעקב צמוד, הצליח אחד מאיתנו לפוצץ אוטובוס של תיירים יהודים בבולגריה, גוזלי אדמת המקומות הקדושים", לשון ההודעה. "מלחמת הקודש אינה מוגבלת למקום מסוים, ואנו נמשיך להילחם ביהודים ובאמריקאים עד שיסתלקו מאדמת האיסלם".

אך שרד החוץ הבולגרי דחה את נטילת האחריות של הארגון ומאשר את דברי ישראל וארצות הברית בהערכה שחיזבאללה עומד מאחורי מתקפת הטרור.

על פי דיווחים, משטרת בולגריה מנהלת מצוד אחר חשוד נוסף שסייע למחבל המתאבד שביצע את הפיגוע.

מתגברים אבטחה

משטרת בולגריה תיגברה את האבטחה בשדה התעופה.

באתר וואלה חדשות מדווח שליח מקומי, כי במקביל להגדלת מספר השוטרים במקום, זוכים התיירים הישראלים לליווי צמוד החל מכניסתם לנמל ועד ליציאה ממנו, או עד לרגעי העלייה למטוס.

לפי עדותו, מוצב שוטר ליד כל דלפק. אמצעי אבטחה נוסף הינו היעדר רישום של הטיסה לתל אביב בלוח הטיסות. על מנת שלא לאפשר לגורמי טרור לעקוב אחר זמן הטיסה.

הנוסעים לישראל ידעו על מועד ההגעה אל המטוס רק באמצעות מערכת הכריזה בשדה התעופה.

למרות עיבוי האבטחה במקום ובשל החששות שעוטפים את הישראלים מאז אירע הפיגוע, מעידים התיירים הישראלים על תחושת אי בטחון.

"עכשיו הגענו לשדה התעופה ורמת הלחץ גבוהה מאד", סיפרה היום (שבת) שיר תמיר מעפולה לוואלה: "בדרך לכאן נלחצנו מאד וכל הדרך קראנו תהילים מהחששות. אנחנו מקווים שבעזרת השם נחזור בשלום".
בולגריה ישראל גיהאד פיגוע ישראלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד