כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מפקד מג"ב חולם: "מג"בניקים חרדים"

ניצב יורם הלוי, מפקד משמר הגבול, חושף כי הוא מתכנן להקים פלוגת חיילים חרדים • "יש לנו גיזרה בעייתית באזור ואדי פוקין, ששנים לא מצאו לה פתרון"

מפקד מג"ב חולם: "מג"בניקים חרדים"

ניצב יורם הלוי, מפקד משמר הגבול חשף בסוף השבוע כי הוא מתכנן להקים כוח חרדי גדול בסדר גודל של פלוגה.

את הדברים אמר הלוי בראיון ל'ישראל היום': "יש לנו גיזרה בעייתית באזור ואדי פוקין, ששנים לא מצאו לה פתרון. יש שם בעיות משפטיות ואי אפשר להקים באזור גדר. ישבתי וחשבתי על רעיון יצירתי - להקים יחידה חרדית שתתפוס קו באותו אזור".

"עוד לפני שהסיפור האחרון עם החרדים עלה כאפשרות בפי כל פרנסי המדינה, בתפקידי הקודם כראש אגף קהילה ומשטרה (משמר אזרחי) רצינו לשלב חרדים במסגרת השיטור האזרחי", אמר.

"יש לנו גיזרה, הכנו את המתווה ואת האמצעים ואנחנו צריכים כוח אדם. בהמלצת המפכ"ל דנינו באתי עם הרעיון הזה לשלום ג׳רבי, הממונה על החרדים מטעם הממשלה, והוא קפץ משמחה. ביקשתי 100 חרדים, וכל מה שאני יכול לומר בנושא הזה שאנחנו עכשיו בתהליך די מתקדם הקשור להקמת יחידה כזו".

לדבריו משימתם המוגדרת של החיילים בגזרה היא "משימה שאינה כרוכה בחיכוך עם הציבור הישראלי. לא מדובר במשימת שיטור במובן הקלאסי, אלא בתפיסת קו מבצעי, כמו כל יחידה צבאית. זו המשימה שבחרתי להם, והם יבצעו אותה במסגרת השירות האזרחי שלהם. המפקדים יהיו קצינים שלנו, החיילים יהיו חרדים".
מגב גדוד גיוס חרדים ואדי פוקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד