כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'מתווה יעלון' לגיוס בני ישיבות הוצג בממשלה

השר בוגי יעלון הציג המתווה שגיבש לגיוס בני ישיבות וערבים • תמריצים לגיוס החל מגיל 18 • סנקציות כלכליות על ישיבות, סנקציות אישיות - מגיל 26

בוגי יעלון. צילום: פלאש90
בוגי יעלון. צילום: פלאש90

על רקע המחלוקת בין ה'ליכוד' ל'קדימה', השר משה יעלון הציג היום (ראשון) מתווה אותו יזם לגיוס חרדים וערבים.

ההחלטה על כך התקבלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. תחילה הייתה הכוונה להביא את המתווה ולהגישה מייד להצבעת השרים בממשלה. אך מסיבות שונות החליט נתניהו כי יעלון יציג את המתווה וההצבעה עצמה תיערך בנפרד.

המתווה של יעלון מתבסס על העקרון כי יינתנו תמריצים לגיוס החל מגיל 18. כאשר בין גיל 22 לגיל 23 תהיה שנת הכרעה, בה החרדים יצטרכו להחליט אם הם מתגייסים או משרתים בשירות אזרחי.

סנקציות כלכליות יוטלו על מוסדות בהם ילמדו בני ישיבה שלא יתגייסו וכך גם סנקציות אישיות יוטלו על אלה שלא יתגייסו מגיל 26 והלאה.

עקרון נוסף הקובע יעלון, הוא זיהוי יומיומי וביומטרי של בחורי הישיבות, כאשר הם יחויבו בכל יום להניח את אצבעם על המכשיר לצורך מעקב נוכחות.

במידה ובבדיקה אקראית יימצא תלמיד שאינו נוכח בישיבה ללא סיבה מוצדקת - הדבר ייחשב כעבירה פלילית.

יעלון גם מתייחס לגיוס ערביי ישראל. על פי המתווה, עד שנת 2016 יתגייסו 6,000 חרדים לשירות צבאי או אזרחי ו- 5,000 ערבים לשירות אזרחי.

מספר חכי"ם ב'קדימה' בראשות ח"כ דיכטר זועם על הפרישה המוקדמת של שאול מופז מהממשלה ונפגש עם יעלון כדי לשמוע ממנו על המיתווה אותו גיבש.

מלשכת דיכטר נמסר אמש כי "נוכח הסירוב לבקשת ח"כים לאפשר את הצגת המתווה בפני הסיעה, והפרישה הפזיזה שבועיים לפני מיצוי תהליך גיבוש ההצעה היסטורית, יזם ח"כ דיכטר מפגש יחד עם עוד חמישה ח"כים מקדימה מול יעלון במטרה ללמוד את המתווה ולנסות להשפיע עליו עד לגיבוש הצעת החוק".

בוגי יעלון בנימין נתניהו גיוס בני ישיבות ערבים קדימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד