כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נכה צה"ל מברקת הצית את עצמו - ונפגע קשה

מקרה שלישי של ניסיון להצתה עצמית מאז הצית עצמו משה סילמן לפני שבוע, הסתיים בפגיעה קשה • אשה הציתה את דירתה בקרית ביאליק ונפגעה באורח קל משאיפת עשן

עקיבא מפעי, צילום חדשות 24
עקיבא מפעי, צילום חדשות 24

מאז הצית עצמו לפני שבוע משה סילמן בהפגנת המחאה החברתית בתל אביב, שנפטר מפצעיו לפני יומיים, נעשו כבר כמה נסיונות הצתה עצמיים שלא צלחו, בין השאר בסניף' אורנג' בפתח תקווה ובעיריית באר שבע.

הבוקר (א), הצית נכה צה"ל מברקת את עצמו ברחוב אלטלף ביהוד.

ההצתה הייתה במרכז מסחרי באזור התעשייה בצומת יהוד - מונסון שעל כביש 461, המצית הוא עקיבא מפעי תושב ברקת בן 45, נכה צה"ל הצמוד לכסא גלגלים, שהצית את עצמו בתחנת אוטובוס. הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר כשמצבו מוגדר קשה, עם פגיעות חמורות של כוויות דרגה ג' ב-80% מגופו, וכשהוא מורדם ומונשם.

מכיבוי אש נמסר כי עוברי אורח ניסו לכבותו בעזרת מים ומטף.

עד ראייה שנכח באירוע, סיפר לגלי צה"ל: "ראיתי אדם שרוע על הרצפה, אותו אדם היה שרוף וחרוך. אני הגעתי בשלב של אחרי שכיבו אותו. שפכו עליו מים. אנשים עצרו עם הרכבים שלהם ושפכו עליו מים".

לדבריו, האירוע קרה בתחנת אוטובוס. "ראיתי שם גם כסא גלגלים שהיה שייך לאותו אדם לדעתי. לא נראה כאילו מדובר באדם נורמטיבי. לא מעט התקהלו סביבו. אנשים ניסו לסייע, אבל במצב כזה היה קשה. בגדיו היו שרופים והוא זעק מכאבים, התפתל על הרצפה".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר כי 80% מגופו של הפצוע מכוסה בכוויות דרגה ג', וכי הוא פונה כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה מאוד לבית החולים תל השומר.

משה סעדון, חובש 'איחוד הצלה' שהגיע למקום, סיפר ל'בחדרי חרדים': "כשהגעתי לזירה ראיתי את האדם שוכב ליד כסא גלגלים לאחר שהצית את עצמו עם בנזין, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני לאחר שכוחות הכיבוי פעלו במקום וכיבו את האש שבערה בגופו, הרקע לאירוע אינו ברור אך ייתכן כי עשה זאת על רקע כלכלי".

מוקדם יותר היום הצליח צוות כיבוי להשתלט על שריפה שפרצה בדירה ברחוב קק"ל שבקרית ביאליק, לאחר שבעלת הדירה הסתגרה בתוכה והציתה אותה. הצוותים פרצו למקום וחילצו את האישה, והיא הועברה לקבלת טיפול בבית החולים - לאחר שנפגעה באורח קל משאיפת עשן.
הצתה משה סילמן יהוד מחאה כוויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד