כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הפיגוע בבורגס: חיפושים אחר סייען אמריקני

קלסתרון של דיויד ג'פסון, בעל דרכון אמריקאי ששכר חדר במלון מקומי, הופץ ברחבי העיר • החשד: הפעיל מרחוק את מטען הנפץ • ה-FBI פועל לזהות בוודאות את המחבל המתאבד

קלסתרון של דייויד ג'פסון, באדיבות משטרת בולגריה
קלסתרון של דייויד ג'פסון, באדיבות משטרת בולגריה

התקשורת בבולגריה מדווחת הבוקר (א') שהמחבל שביצע את הפיגוע בבורגס, שבו נהרגו חמישה ישראלים ושני מקומיים, קיבל סיוע מאדם נוסף שהתגורר בימים האחרונים בוורנה.

על פי הדיווח, מי שסייע למחבל שהתפוצץ באוטובוס התיירים הישראלים בבורגס, הוא אדם בעל דרכון אמריקני שהזדהה בשם דיוויד ג'פסון והמשטרה איבדה את עקבותיו. רישיון הנהיגה ממדינת מישגן שנמצא ברשותו היה רשום על שמו של ז'אק פליפה מרטין ממדינת לואיזאנה בארצות הברית.

החשוד התגורר בימים שלפני הפיגוע במלון ליד מרכז הקונגרסים בעיר החוף וורנה בבולגריה, והחשד תועד במצלמות אבטחה בנמל התעופה בוורנה בסוף יוני.

המשטרה הבולגרית מעריכה שהוא עדיין נמצא בשטח בולגריה. בשלב זה, החוקרים פועלים לאיתורו באמצעות קלסתרון שהופץ בסוף השבוע בכל בתי המלון בעיר.

במקביל, עולה חשש כי המחבל כלל לא ידע שהוא עומד להתפוצץ, וג'פסון החשוד כסייען, הוא זה שהפעיל מרחוק את מטען הנפץ שנשא המחבל על גופו.

עוד עולה מהחקירה, כי המחבל הגיע לשדה התעופה בבורגס לפני הפיגוע כדי ללמוד את השטח. יום לפני המתקפה הוא אף ניסה לשכור רכב, אך בקשתו נדחתה בשל ספקות לגבי התמונה על רישיון נהיגה.

שר הפנים הבולגרי, צווטאן צווטנוב, מחה על הגדרת ארצו כ"יעד רך" על ידי כלי תקשורת בישראל, ואמר כי המחבל אינו אזרח בולגריה, ויש חשד כי הוא אזרח שוודי, אסיר בגואנטנמו לשעבר. עוד אמר כי מטען החבלה שנשא המחבל על גופו היה במשקל של 3 ק"ג חומר נפץ. על פי דיווח בכלי התקשורת, יתכן והיו שני מטעני חבלה. אחד על גופו של המחבל המתאבד, ומטען שני במשקל של כ-10 ק"ג חומר נפץ בתא המטען של האוטובוס.

עדיין פועלים כדי לזהות בוודאות את המחבל המתאבד.

מצילומי טלוויזיה במעגל סגור שתועדו לפני הפיצוץ, הראו אדם לבן עם שיער ארוך. אך עד ראייה אמר ביום שישי כי החשוד היה גבר כהה עור, עם שיער חום קצר, מבטא ערבי ונראה כי חובש פאה. נהג מונית שהסיע את המחבל נחקר, ועדותו הוצלבה עם עדות נוספת של בעל סוכנות רכב, אך עדיין לא ברור אם המחבל דיבר במבטא ערבי. עוד דווח כי הוא נשא עמו כסף רב בשטרות של 500 אירו.

חוקרי ה-FBI וה-CIA עובדים יחד עם חוקרים בולגריים, אשר סורקים טביעות אצבע ודגימות דנ"א שנלקחו מגופו של המחבל.
בולגריה פיגוע מחבל בורגס אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד