כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ירי לעבר אוטובוס חיילים בגבול ישראל-מצרים

בצהריים נפתחה אש צלפים מסיני לעבר חיילים שנסעו סמוך לציר פילדלפי • שלושה קליעים פגעו באוטובוס, אך בנס לא היו נפגעים • צה"ל עורך סריקות לאיתור היורים

גבול ישראל מצרים; צילום ארכיון: דובר צה"ל
גבול ישראל מצרים; צילום ארכיון: דובר צה"ל

סמוך לשעה 14:00 (א'), נפתחה אש על ידי צלפים עם נשק קל מסיני, לעבר אוטובוס חיילים שנסע סמוך לציר פילדלפי בדרום הארץ, סמוך לגדר המערכת. שלושה קליעים פגעו באוטובוס, אך בנס לא היו נפגעים.

גורמי ביטחון מסרו כי האירוע התרחש בין מוצב כרמית להר שגיא. תחילה עלה חשד כי מדובר באירוע הסחה לחדירת מחבלים כפי שקרה בעבר, ובעקבות כך הוכרזה כוננות וכוחות רבים הוקפצו לאיזור מחשש לאירוע משולב, אך בסופו של דבר נשלל החשש.

מדובר צה"ל נמסר כי אש נפתחה לעבר אוטובוס חיילים סמוך לבסיס שקמה בגבול ישראל - מצרים, נזק נגרם לאוטובוס. כוחות צה"ל עורכים סריקות לאיתור היורים.

לפני כשבוע וחצי חוסל מחבל חמוש ואחר נפצע בינוני סמוך לגדר המערכת באיזור לקיבוץ ארז, לאחר שניסה לחצות את גבול ישראל-מצרים.

לפני חודש נהרג סעיד פשאפשה ואחר נפצע קשה, שינהם עובדי קבלן של משרד הביטחון שעבדו על השלמת גדר המערכת. מחבלים חדרו לשטח ישראל פתחו באש לעבר כלי הרכב של הנפגעים באזור קדש ברנע. כוח צה"ל פתח באש ובתום חילופי אש נהרגו שני המחבלים, על גופו של אחד מהם נמצא מטען חבלה, בו ככל הנראה התכוון להשתמש כדי לבצע פיגוע התאבדות.

במהלך סיור שערך הרמטכ"ל גנץ לפני כחודש בגבול ישראל מצרים, אמר הרמטכ"ל כי "בסיסי הטרור הולכים ומתהווים במרחב סיני. אנו מצפים מהמצרים לממש את הריבונות שלהם". בשבוע שעבר העריך ראש אמ"ן האלוף אביב כוכבי כי "בתקופה האחרונה סוכלו למעלה מעשר תשתיות לפיגועים קטלניים בסיני. סיני נמצאת בעדיפות משנית בסדר היום של מצרים וגם בימים אלו מתקיים מעקב על צירי תשתיות של פיגועים".
גבול מצרים ירי סיני אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד