כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מכה חזקה בפנים, המשקפיים נשברו • המוכה משחזר

בחור הישיבה מצרפת שהותקף עם חבריו בליל שבת בידי נוער שוליים, משחזר בשיחה עם יקי אדמקר את התקרית, ושואל: "אי-אפשר להסתובב בבני ברק ללא אמצעי הגנה?"

הבחור שהוכה. צילום: יעקב כהן
הבחור שהוכה. צילום: יעקב כהן

התקרית האלימה שאירעה בליל שבת בבני-ברק, במהלכה תקפו נערי שוליים, ללא כל סיבה, שלושה בחורי ישיבה, עולים מצרפת הלומדים בעיר, היא תופעה רחבה של אלימות החוזרת על עצמה בתקופה האחרונה פעם אחר פעם.

למותקפים קשה לעכל את עצם העובדה שבמדינת היהודים, בעיר התורה והחסידות, הם נאלצים להתמודד עם תופעה עמה בני משפחותיהם מתמודדים בארץ זרה, מול תושבים גויים, על רקע אנטישמיות קשה.

"כשאני שומע על מקרים כאלו שערבים פועלים נגד יהודים, אני עוד יכול להבין", אומר אליעזר א. תלמיד הישיבה שהותקף, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אבל שיהודים מתנהגים באלימות נגד יהודים? בצרפת אנשים חילונים מכבדים את החרדים. אין מציאות כזו של אלימות נגדם או ההפך".

אחיו של אליעזר, שנכח במהלך תקרית האלימה, הגיע לפני מספר ימים לישראל. "הוא עדיין בהלם", אומר אליעזר.

אליעזר, אחיו וחבר נוסף, יצאו בליל שבת מהישיבה בה הם לומדים ברחוב מינץ בעיר, לכיוון הטיש בחסידות ויז'ניץ. "אח שלי, שהגיע לארץ, רצה לראות לראשונה בעיניו מהו טיש חסידי, אך כשהגענו אמרו לנו שהאדמו"ר בחו"ל. חזרנו לישיבה", הוא משחזר. "בדרך, קבוצה של שישה שבבניקים ביקשו מאיתנו פיצוחים, והשבנו שלא נשאר לנו".

בשלב זה, ללא סיבה, החל אחד מחברי הקבוצה להכותם באלימות ברוטאלית. "קיבלתי סטירה חזקה בפנים, המשקפיים נשברו, הכיפה שלי עפה. חבר שלי שניסה להתערב ושאל את הנערים: 'מה אתם עושים?' - זכה גם הוא למכות ואגרופים בראש".

• מה הייתה ההרגשה?

"אי-אפשר להסתובב בבני ברק ללא אמצעי הגנה? סך הכל חזרנו לישיבה..."

לדבריו, "חבר שלי שקיבל מכות בראש סובל עדיין מכאבים, אך ברוך ה' אף אחד מאיתנו לא נזקק לטיפול רפואי מיוחד". כשניסינו לברר מה לדעתו גרם לנערים לנהוג באלימות, ענה: "היו בניהם בחורים מסטולים, תחת השפעה של אלכוהול".

• מדוע לא הגשתם תלונה במשטרה?

"הרצון שלי ושל החבר שלי הוא שימצאו את הבחורים האלו, כדי שהם יפסיקו, ומקרה כזה לא יחזור על עצמו. אני לא יודע בדיוק מה עושים, אך אני לא חושב שתלונה תעזור".

לסיום הוא אומר: "במשך שנתיים אני הולך בליל שבת בבני-ברק ללא פחד. מהיום אלך רק עם קבוצת חברים גדולה, כדי להגן על עצמי".
תקיפה צרפת אלימות נערי שוליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד