י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מוזיאון ישראל: פתוח בשבת, אבל יש הפרדה

המוזיאון יאפשר לראשונה הפרדה בין נשים לגברים כדי למשוך חרדים לתערוכת החסידים • ב'הארץ' עקצו: "החרדים פרסמו כתבות אוהדות והתעלמו שהמוסד פתוח בשבת"

תערוכת חסידים. צילום: קובי הר צבי
תערוכת חסידים. צילום: קובי הר צבי

לראשונה בתולדותיו, יאפשר מוזיאון ישראל במהלך הקיץ שעות ביקור נפרדות לנשים ולגברים.

בעיתון 'הארץ' נכתב הבוקר (ב) כי מטרת הנהלת המוזיאון היא למשוך מבקרים חרדים לתערוכה "חסידים: לא רק שחור לבן" – ובעיקר קבוצות ממוסדות החינוך החרדיים.

"חסידים: לא רק שחור לבן" מוצגת כבר יותר מחודש בגלריה לתערוכות מתחלפות. היא עוסקת בתרבות החסידית ומציגה מהדורות נדירות של ספרות חסידית, פריטי לבוש, תצלומים וסרטי וידיאו המתעדים את

באפריל האחרון, כחלק מההכנות לתערוכה, ביקר במוזיאון האדמו"ר מקרלין, ביקור ראשון אי פעם של אדמו"ר חסידי במקום. את התערוכה מלווה בשבועות האחרונים משרד יחסי ציבור חרדי, שמביא לתערוכה קבוצות של אישים ועיתונאים.

ב'הארץ' כתבו הבוקר: "בעקבות הפעילות הזאת, פורסמו באחרונה כתבות אוהדות על התערוכה גם בעיתונים מרכזיים במגזר, תוך העלמת עין מהעובדה שזהו מוסד הפועל בשבתות".

שי ימין, מנהל מחלקת השיווק של המוזיאון, אישר כי התקבלה החלטה לקבוע שעות פתיחה רחבות יותר לחרדים, עם נכונות לקבוע שעות נפרדות לנשים ולגברים. "הכל יהיה תלוי בביקוש", אומר ימין, המדגיש כי שעות הפתיחה הנפרדות לא יפגעו בשעות הביקור הרגילות של המוזיאון. הרעיון הוא לפתוח את המוזיאון בשעות הערב, מעבר לשעת הסגירה חמש, או ביום שלישי בבוקר, שבו המוזיאון סגור.

"זה כמו שאנחנו פותחים את היכל הספר בעבור קבוצות של צליינים", הוא מסביר. "אנחנו מקווים שהתערוכה על החסידים תהיה פתח לזה שגם חרדים יכירו את המוזיאון, ואולי יגיעו לאגף לאומנות יהודית, לראות את בתי הכנסת העתיקים, את המוצגים הארכיאולוגיים ואת כתר ארם צובא. זו הזדמנות לקרב אוכלוסיות שלפני כן לא היו מגיעות, עוד הזדמנות להושיט יד ולהגיד 'בואו'".
מוזיאון ישראל הפרדה חרדים חסידים קרלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד