י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האם הפיגוע בבורגס השפיע על התיירים החרדים?

איזו השפעה יש לפיגוע בבורגס על התיירות החרדית? • "ביקוש עצום. אין מתח באוויר", אומרים ב'שיא טרוול' • "בקבוצות חרדיות אין חשש", מבטיחים ב'מעגלי נופש'

מלון קיסר
מלון קיסר



מאז הפיגוע שבוע שעבר בבורגס שבבולגריה, מסתובבים התיירים הישראלים ברחבי העולם בחשש מה, מגלים עודף עירנות, ובמידה מסוימת מייחלים לשוב לביתם בשלום. גם המצב הבטחוני הרגיש בדרום פוגע בענף הנופש הישראלי.

האם האירועים השפיעו גם על התייר החרדי והדתי? האם נרשמו ביטולי נופשים?

אפרת ברטרם, מבעלי משרד התיירות 'שיא טרוול', המארגן נופשים בארץ ובחו"ל, אומרת ל'בחדרי חרדים': "אנשים רבים התקשרו מיד אחרי הפיגוע, התעניינו ושאלו שאלות, אך לא היו ביטולים", ב'שיא טרוול' הוציאו השנה קבוצת חרדים מאורגנת לבית מלון באלפים הצרפתיים, "המלון עצמו בתפוסה מלאה, והתחושה היא שאנשים לא מפחדים".

לדבריה, גם בנופשים פנימיים בישראל המתח כלל לא מורגש, "הביקוש הוא רב ועצום, אנחנו לא מרגישים מתח באוויר".

כינרצילום: כינר
כינר


"שמים סרט מיוחד על המזוודות"

מחברת 'מעגלי נופש' משדרים מסר זהה. בחברה הוציאו השנה נופשים למספר יעדים בעולם, בהם צרפת, הולנד וספרד, אך עד כה, לדבריהם, אף אחד מהמזמינים לא ביטל את נסיעתו.

"יש אנשים שיותר חוששים, בעיקר כאלו מבוגרים או נוסעים בודדים", מספר מוטי איבנבוים, בעלי המשרד. "קיבלנו שאלות רבות שיכולות להעיד שאנשים שמעו על הפיגוע בבורגס, כמו למשל, האם יש מאבטח באוטובוס? מי אמור לקבל אותנו בנחיתה בשדה התעופה? מה רמת האנטישמיות באזור בו המלון נמצא?"

הוא גם מספר כי אחד מהרעיונות שקיבלו מהנוסעים, "לשים סרט מיוחד על המזוודות של כל נוסע ונוסע כדי שיזהו אותן גם בנחיתה וגם באוטובוסים בדרכים, וכך באמת עשינו, גם כדי לדאוג לביטחון הנוסעים וגם כדי להרגיע אותם כמה שאפשר".

בציבור החרדי פחות נרתעים ממצבים ביטחוניים רגישים, איבנבוים מסביר למה זה כך, לדעתו: "המגזר החרדי יוצא למלונות פרטיים שנסגרים לטובתם, יודעים מי נמצא בכל קבוצה ויכולים לזהות בעיות ביטחוניות במהירות המרבית, לעומת זאת הציבור החילוני מאפשר לעצמו לצאת למלונות שאינם סגורים, להיעזר בתחבורה ציבורית, מה שיכול להגביר את החשש".

לאונרדוצילום: לאונרדו
לאונרדו


"מזהירים את הנוסעים לא למשוך תשומת לב"

גם דפנה כהן, מבעלי חברת 'תור פלוס' ומנהלת השיווק במשרד, מצהירה בנחרצות: "לא היו לנו ביטולים. מעולם לא עבדנו במזרח אירופה ולכן זה השפיע עלינו פחות. אנחנו תמיד משתדלים לנקוט באמצעי זהירות כדי להימנע מבעיות ביטחוניות".

בחברה מוציאים השנה נופשים לחו"ל - לשוויץ ולברצלונה, "היו שאלות של נוסעים שטסו לברצלונה, בעיקר שאלות בכיוון של אבטחה וכדומה. אבל ברוך ה' אין חשש בקרב הנוסעים".

לדבריה, "לא קיים סיכוי שנוסע יעלה לאוטובוס ללא ידיעת המארגנים, תא המטען לא ייפתח סתם, ובנוסף אנחנו מזהירים את הנוסעים שלנו להשתדל לא למשוך תשומת לב ישראלית או יהודית יותר מידי במקומות שאין בהם צורך".

לגבי נופשים בארץ היא אומרת: "גם בישראל, ההרשמה בשיאה, אין שינוי - גם לא אצל נוסעים פרטיים, ואנשים לא שואלים שאלות".
תיירות בולגריה שיא טרוול תור פלוס מעגלי נופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד