ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בזכות מי חי הגרי"ש תשע שנים נוספות?

השר סילבן שלום, הגיע לנחם את משפחת אלישיב, וזכה למחמאות: "היית שליח להוסיף לרב עוד תשע שנים" • ומה הציע כדי לפתור את בעיית הגיוס והדיור יחדיו? • שיחה

הגרי"ש אלישיב זצ"ל
הגרי"ש אלישיב זצ"ל

ביום ראון בערב ניחם המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, בבית הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

בניגוד לפוליטיקאים אחרים שהגיעו לנחם את האבלים, התפתחה השיחה עם השר שלום עם בני המשפחה - לשיחה אישית רווית זיכרונות.

"הנה מי שנתן עוד תשע שנות חיים לרב", אמר אחד הבנים.

"תראה, היה לי חלק קטן בזה...", השיב סילבן.

"היית השליח שבזכותו האריך האבא עוד תשע שנים", שבו ואמרו לו.

הערב, בשיחה עם השר שלום, הוא מגולל את הסיפור המלא.

"היה זה בשנת 2004, כאשר חלה הרב, והיה צריך להביא עבורו רופא מיוחד מחו"ל, אבל גם ציוד יקר ונדיר מארצות-הברית. באופן פרטי לא ניתן היה להביא את הציוד הדרוש, שלא עמד בתקנים, וכן צריך היה עבורו מכסות מיוחדות ואישורים מראש.

"באחד הימים פנה אלי ח"כ משה גפני וביקש את עזרתי בנושא. באותה עת הייתי שר החוץ של מדינת ישראל, ובתוקף תפקידי התחלתי להפעיל את השגרירות ואת הקונסוליה - כך שתוך זמן קצר הצליחו להביא ארצה את כל הדרוש".

סילבן שלום בעת ניחום האבליםצילום: סילבן שלום בעת ניחום האבלים
סילבן שלום בעת ניחום האבלים

"כשחזר הרב לחיים והבריא, הודיעו לי שהוא מבקש לפגוש אותי. בני הבית הסבירו לי שביהדות יש מה שנקרא 'הכרת הטוב'. באתי לביתו, אני זוכר את זה עד היום. היה זה הדבר הכי צנוע שראיתי בחיים שלי. חדר מטר על מטר, מיטת סוכנות, שולחן פורמייקה ישן, ככה הוא היה יושב ומקבל קהל.

הרב הודה לי במילים נרגשות, ומאז ועד היום שמרתי על קשר חם עמו ועם בני המשפחה".

סילבן שלום, שרק לפני ימים אחדים 'עקץ' את ח"כ יוחנן פלסנר בהבהירו: "יש רק דבר אחד שלא ניתן לשינוי, זהו ספר התנ"ך. כל דבר אחר, גם הדו"ח שלך, ניתן לשינוי", אינו יכול שלא להתייחס לנושא האקטואלי של גיוס בני הישיבות.

"אני זוכר שהצעתי לחרדים שכל גרעין של נחל חרדי - יהפוך ברבות הימים להיאחזות ולפתרון של בעיית הדיור הקשה שקיימת בציבור. לצערי הרב, הדבר לא יצא אל הפועל, שכן אמנון ליפקין שחק, הרמטכ"ל, לא רצה נחל שישרת במסגרת מיוחדת הכוללת תפילות, כשרות והפרדה, וביקש לראות את כולם משרתים כרגיל, שלוש שנים, במסגרות הרגילות של הצבא".

אפרופו כניסה 'חופשית' לבתיהם של גדולי ישראל, חושף השר שלום, כי מיד לאחר הבחירות האחרונות הביא עמו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבתיהם של הגר"ח קנייבסקי והגר"ע יוסף, כדי לשכנע אותם להורות למפלגות החרדיות לתמוך בו להרכבת הממשלה.

למחרת אותו ביקור פוצצו החרדים את המו"מ בינם לבין יו"ר קדימה דאז, ציפי לבני.
הגריש אלישיב סילבן שלום הצלה רפואה ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד