כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שופט חרדי הודח כי פסק בעד שתיית אלכוהול במקום ציבורי

נח דיר הודח מבית משפט לעניינים פליליים בברוקלין • הסיבה: פסק כי אסור לשוטר לעצור או לתת דו"ח לאדם השותה אלכוהול ברחוב, מבלי שעבר בדיקה מעבדתית

צילום: מאיר דהן, col
צילום: מאיר דהן, col

השופט החרדי נח דיר הודח אתמול מבית משפט לעניינים פליליים בברוקלין, בשל פסיקה שפסק לפני חודש, בה אסר על שוטר לעצור או לתת דו"ח לאדם השותה אלכוהול ברחוב, מבלי שעבר בדיקת אלכוהול מעבדתית.

בחדש יוני שחרר דיר אדם שהודה כי שתה בירה ברחוב. למרות זאת פסק דיר, כי גורמי אכיפת החוק בנושאי שתיית אלכוהול במקומות ציבוריים, במקרה הספציפי, היו משוחדים וגזעניים.

פסיקתו של דיר עוררה זעם רב במערכת המשפט, בשל המוסכמה ששברה פסיקתו התקדימית של דיר בכל הקשור לחוקי שתיית אלכוהול במקומות ציבוריים בארה"ב.

במהלך 2011 נתנו השוטרים 124,498 דו"חות בגין שתיית אלכוהול, בירה, או משקה אלכוהולי אחר במקומות ציבוריים.

"פסיקתו של דיר מעניקה לגיטימציה לציבור לשתות אלכוהול במקומות ציבוריים - דבר שעלול לסכן את הציבור", אמרו משפטנים.

נח דיר, חרדי חובש כיפה שחורה סרוגה, שימש בשתי קדנציות כחבר מועצת העיר ניו-יורק כמייצג של שכונות בורו פארק ופלטבוש. בעקבות החוק האוסר על מועמד לכהן יותר משתי קדנציות, נאלץ דיר להתפטר.

כעבור תקופת צינון ניסה דיר להתמודד מחדש לתפקיד חבר מועצת העיר או לתפקידים פוליטיים אחרים, אבל בכולן הפסיד.

בשנת 2007 החליט עו"ד נח דיר לפתוח בקריירה של שופט. הוא נהג להתנדב לשפוט בסופי שבוע, בעת שרוב השופטים מעדיפים להיות בחופש. דיר קיווה בדרך זו להשתדרג בבית המשפט. דוד בוקסטווער, דובר בתי המשפט בברוקלין אמר, כי נח דיר סיים את עבודתו בבית המשפט לעניינים פלילים.
נח דיר שופט ברוקלין אלכוהול הדחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד