כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

'צדיק המזוזות': הילולא, משואות ותפילת הרועים

אלפים, ביניהם רבנים ואישי ציבור, משתתפים הערב בהילולא השנתית של 'צדיק המזוזות', המקובל רבי משה בן טוב זצ"ל • גלריה ווידאו

'צדיק המזוזות': הילולא, משואות ותפילת הרועים

ההילולא המרכזית של 'צדיק המזוזות', הרה"צ המקובל רבי משה בן-טוב זצ"ל, התקיימה הערב על ציונו בכניסה לבית העלמין הר המנוחות בירושלים, בנוכחות אלפי אנשים, ובראשם רבנים ואישי ציבור.

הגר"ע יוסף, שנבצר ממנו להשתתף במעמד, נשא דברים באמצעות הטלפון ואמר: "הרב בן טוב היה מזכה את הרבים וזכה שברכותיו הקדושות התקיימו", הוא איחל למשתתפים אריכות ימים ושנים טובות.



בדברים שנשא סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, סיפר השר על חוויותיו האישית והיכרותו עם הצדיק. "הכרתי את הרב 25 שנה ואני זוכר שהוא היה רואה את כל מה שהתרחש עם האדם באמצעות המזוזות. הצניעות הייתה תכונה בולטת מאוד אצלו. הוא הצליח להצניע את עצמו ולהסתיר את גדלותו". שר הפנים ציין את הפעילות הברוכה של מוסדות 'דור ודור' שהקים צדיק המזוזות והדגיש את השקעתו הרבה בחינוך ילדי ישראל ובטהרת המשפחה. "אין לנו מושג כמה נשים שומרים כיום על טהרה בזכותו", אמר השר.

השר לשירותי דת, יעקב מרגי, שהכיר את רבי משה בן-טוב עוד בצעירותו בבאר שבע, אמר: "אתם רואים את המוסדות של היום. אתם לא יכולים לתאר לעצמכם איך זה היה נראה לפני עשרות שנים. אני בן 52 ואני מספר לכם איך נראתה באר שבע לפני 45 שנה. לא הייתה שם יהדות. ברחוב קראו לרב בן-טוב 'הדתי'. לא היו הרבה דתיים. הוא והרב קליין הקימו אז מפעל לחינוך ילדי ישראל. היו באים לשם מאות ילדים מבתי ספר ממלכתיים ולומדים תורה אחרי צהרים. הרב בן-טוב העיר את היהדות בבאר שבע".

השר מרגי הוסיף: "לאחר פרק זמן ראינו שילדים נעלמים מהעיר. הם פשוט נרשמו למתיבתות בהשפעתו של הרב, שהיום כולם יודעים את ערכו, אבל בחייו הוא דאג להסתיר את עצמו".

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, גם הוא יליד באר שבע, אמר: "הרב היה בן טוב. בן טוב למשפחתו ולחבריו אך בעיקר לעמו. היום לצערנו אנחנו משופעים בשנאת חינם. לרב היו הרבה ילדים והוא קרא להם בשמות השבטים. מלחמת האחים הראשונה הייתה כבר בימות השבטים כאשר אחיו קינאו בו ובסופו של דבר ירדו מצרימה כתשלום על אותה מלחמה. יוסף זכה להוסיף שני שבטים לעם ישראל כי יוסף הוא פיוס. כשיש לנו פיוס יש לנו את ציון ששניהם בגימטרייה 156. הרב היה גורם של פיוס ושלום בעם ישראל. בימים האלו אנו זקוקים לשלום בין האחים, שלום בעם ישראל". דבריו התקבלו במחאות כפים סוערות, למרות אופי המעמד.

לאחר דבריו של הגר"ע הודלקו 15 משואות אור לעילוי נשמתו של צדיק המזוזות, ואלפי האנשים אמרו יחדיו את תפילת הרועים במעמד עולמי, יחד עם עוד מאות שהתכנסו בפריז ובניו-יורק.

אל המשתתפים במעמד ההילולא בירושלים מצטרפים בשעות האחרונות עוד ועוד המונים, שנוהרים אל בית העלמין הר המנוחות.

במקום קיים מתחם נפרד עבור נשים ואוהל הכנסת אורחים, בו יוגש כיבוד לבאי הציון בכל שעות היממה.

יצוין כי עם סיום ההילולא יקיים מניין תלמידי חכמים את תיקון ליל חמשה באב שחיבר מורנו הבן-איש-חי. מאות אנשים צפויים להשתתף בתיקון שמסוגל לישועה, בריאות ופרנסה בשפע. התיקון יסתיים לפנות בוקר.































משה בן טוב אלי ישי יעקב מרגי סילבן שלום הר המנוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד