י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת ענת קם: אורי בלאו הורשע בעסקת טיעון

על פי העסקה, יתבקש בית המשפט לגזור עליו עונש של ארבעה חודשי מאסר, שכנראה יומרו בעבודת שירות • בלאו: "הפרשה השתלטה על כל חיי" • פרקליטו: "פעל על פי כללי המשחק"

אורי בלאו. צילום: פלאש90
אורי בלאו. צילום: פלאש90

העיתונאי אורי בלאו, כתב עיתון 'הארץ' ואחת הדמויות המרכזיות בפרשת ענת קם, הורשע הבוקר בבית המשפט השלום בתל-אביב במסגרת הסדר טיעון בעבירה של החזקת ידיעות סודיות בלא כוונה לפגוע בביטחון המדינה.

על פי העסקה, יתבקש בית המשפט לגזור עליו עונש של ארבעה חודשי מאסר, שכנראה יומרו בעבודת שירות.

במהלך הדיון אמר בלאו כמה הפרשה הזו טלטלה את חייו. "היא השתלטה על כל חיי. קשה לי עם התוצאות של התיק הזה. אני עיתונאי, וככזה אני חייב להביא לידיעת הציבור את מירב האינפורמציה האפשרית וזאת כדי שישפוט ויבין את המציאות סביבו".

התובעת בתיק, עו"ד הדס פורר, אמרה כי הנסיבות לחומרת העונש נעוצות באופי המסמכים ופוטנציאל הנזק אילו היו מתפרסמים. הסיבה השניה, כך לדבריה, נעוצה בהתנהגותו של בלאו, שלא החזיר את כל המסמכים. עם זאת, היא ציינה כי יש מקום להקל עם בלאו שכן זו פעם ראשונה שעיתונאי עומד לדין על אחזקת מסמכים מסווגים.

סנגורו של בלאו, עו"ד ז'ק חן, אמר: "אנו סבורים כי ניתן היה להימנע מהגשת כתב האישום. אורי בלאו פעל על פי כללי המשחק והעביר את הכתבות לידי הצנזורה. אחזקת חומר סודי על ידי עיתונאים נעשית כדבר שבשגרה. כל מי שאומר אחרת או שמיתמם או שמשקר".

בכתב האישום המתוקן שהוגש נגד בלאו בתחילת החודש נכתב, כי הוא קיבל מענת קם דיסק און קי, עליו נשמרו כ-1800 מסמכים, רבים מהם בסיווג "סודי ביותר" ו"סודי" אליהם היא נחשפה במסגרת שירותה הצבאי.
אורי בלאו הארץ ענת קם מסמכים עסקת טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד