כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הנערים החשודים בהצתת מסגד - שוחררו בתנאים מגבילים

2 נערים שנעצרו בחשד למעורבות בהצתת המסגד בכפר ג'בע, כחלק מפעילות 'תג מחיר' על פינוי גבעת האולפנה - שוחררו ממעצר • השופט: "חומר הראיות חלש"

'תג מחיר' במסגד. צילום ארכיון: להב אסף אברס - כבאות י-ם
'תג מחיר' במסגד. צילום ארכיון: להב אסף אברס - כבאות י-ם

פרשיית הצתה נוספת של מסגד שתחילתה בקול רעש גדול - הסתיימה בקול ענות חלושה. בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (ג) לשחרר את החשודים בהצתת המסגד בכפר ג'בע למעצר בית עד יום חמישי הבא. בהסכמתה של המשטרה.

תחילתו של הסיפור ביום רביעי שעבר, אז עצרה המשטרה שני נערים קטינים בפשיטה מקבילה שנערכה ברמת מגרון ובחוות גלעד. השניים נעצרו ונלקחו לימ"ר מחוז ש"י במעלה אדומים, שם נחקרו בחשד למעורבות בהצתת מסגד בכפר ג'בע הסמוך לאדם שבבנימין.

המסגד הוצת סמוך לתקופת פינוי שכונת האולפנה בבית אל, ונמצאה בו כתובת "תג מחיר - גבעת האולפנה". עם ביצוע המעצר פרסמה המשטרה הודעה לפיה נעצרו שני חשודים בחשד להצתת מסגד. כאשר לדברי המשטרה הייתה תשתית ראייתית מבוססת במקרה המדובר.

למחרת המעצר, הובאו שני החשודים לבית משפט השלום בדרישה להאריך את מעצרם בעשרה ימים. אך השופט האריך את מעצרם בחמישה ימים בלבד. עמותת 'חננו', המייצגת את הנערים, הגישה ערר על המשך המעצר. למחרת נידון הערר בבית המשפט המחוזי בפני השופט צבי סגל. על אף שסגל דחה את הערר שהגישה 'חננו', הוא ציין כי הראיות בתיק חלשות, ובאם לא תחול התפתחות בחקירה - השניים ישוחררו ביום שני.

אתמול החליטה שופטת בית משפט השלום בירושלים, מרים ליפשיץ, לשחרר את השניים. לדבריה לא חלה התקדמות בחקירה והראיות עצמן חלשות למדי. השופטת פסקה כי הנערים יפקידו סכום של 4000 שקל וישהו במעצר בית עד יום שישי הקרוב. כמו כן פקודת השחרור תחול רק ביום המחרת (היום).

עו"ד עדי קידר, שייצג את הנערים מטעם עמותת 'חננו', הגיש ערר לבית המשפט המחוזי על המשך תנאי השחרור, ובמקביל הגישה גם המשטרה ערר על שחרורם של הנערים מהמעצר.

הבוקר הגיעו שני הצדדים להסכמה כי השניים ישוחררו למעצר בית עד יום חמישי הבא, מבלי שיצטרכו להפקיד ערבות כלל.

בתגובה לסיום הפרשה אומר עו"ד עדי קידר: "עוד פרשה עגומה של הצתת מסגד, מבית היוצר של ימ"ר ש"י, ירדה לטמיון. אנו מאוד מקווים כי משטרת ישראל תסיק את המסקנות ולא תמהר בעתיד לעצור חשודים, בעיקר קטינים, שמעורבותם בפרשה מוטלת בספק".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר, כי בהארכת המעצר שהתקיימה היום בבית משפט השלום בירושלים למעורבים בהצתת המסגר בכפר ג'בע, הוחלט כי החשודים ישוחררו למעצר בית של 11 יום בתנאים מגבילים.
הצתה קטין מסגד כפר ג'בע שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד