כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מאבק הפשקווילים: 'אם תרצו' נגד 'דוסים' • בלעדי

תנועת 'אם תרצו' הנפיקה 'פשקוויל' ובו פסק הלכה הקורא לחרדים להתגייס לצה"ל • פרויקט 'דוסים' שחרר פשקוויל נגדי • בפנים: הפשקווילים

צילום ארכיון: משה הולצמן
צילום ארכיון: משה הולצמן



גימיק חדש? תנועת 'אם תרצו', המגדירה את עצמה כתנועה ימנית, תפזר הלילה (ג) פשקווילים בשכונות החרדיות, הקוראים לציבור החרדי "לקחת אחריות ולהתגייס לצה"ל".

בפשקוויל שהגיע ל'בחדרי חרדים' נכתב: "אלייך יהודי יקר! עם ישראל זקוק לכל חייל וחייל כדי להגן על בטחון העם והארץ! עם ישראל כולו מחכה לך שתיקח חלק בצבא ההגנה לישראל. לא מדובר בשנאת חרדים או ברצון לבטל תורה, אלא בכורח אמיתי ובמלחמת מצווה, שהרי כבר נזף משה רבנו בבני ראובן ובבני גד וזעק: האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה?

"המציאות שנוצרה בימינו, מעוררת שנאת חינם בקרב אחיכם החילונים, שכן הם לוקחים חלק במלחמת המצווה הקדושה, ובניהם ממלאים את בתי הקברות. שוויון בנטל, פירושו שוויון בנטל הדם, שבזכותו אנו קיימים כאן".

עוד נכתב: "שירות בצבא הוא בבחינת מצווה מן המובחר. לא מדובר חלילה בביטול לימוד התורה, שכן אין הכוונה לבטל או לסגור את בתי המדרש, אך עם ישראל זקוק ללוחמים נוספים הלוחמים בקדושה ובטהרה.

"אחים יקרים, הטו שכם, שהרי כבר כתב הרמב"ם: אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה".

רונן שובל יו"ר תנועת 'אם תרצו' הסביר, כי הפנייה לציבור החרדי היא בגישה חיובית, "מתוך רצון כן לייצר הדברות שתוביל לשיתוף פעולה. אנו מפצירים בציבור החרדי לגלות אחריות לכלל ולהיות שותף מלא גם בקיומו הפיזי של עם ישראל והמדינה, לצד קיומו הרוחני".

"הצגת 'פסק הלכה' - צביעות"

פרוייקט 'דוסים' שחשף בעבר את השתתפות תנועת 'אם תרצו' בהפגנה האנרכיסטית של גופי שמאל נגד החרדים, ואף עורר הד ציבורי בעניין. הגיב גם לפשקוויל הנוכחי, תוך שהוא מציין כי הדבר המגוחך ביותר מבחינתה של התנועה - הוא לגשת לאברכים שמשקיעים ליל ויום על מנת להעמיק בדברי הרמב"ם, ולפסוק עבורם מה מוגדר כמצווה או כחובה הלכתית.

בתגובה בחרו ב'דוסים' להפיץ פשקוויל נגדי, ובו שינויים קטנים אך מהותיים: "עם ישראל כולו מחכה לך שתדפוק נפקדות מחובת השמירה הרוחנית ותתגייס לצבא. לא מדובר בספסרות בשנאה עליך בשביל כמה מנדטים עלובים, אלא בכורח אמיתי ובמלחמת מצווה: פינוי יישובים ואבטחת הפגנה רדיקלית בבילעין.

"המציאות שנוצרה בימינו, מעוררת שנאת חינם בקרב אחיכם החילונים. לפיכך הובדלו מדרכי העולם לא עורכים מלחמה כשאר ישראל ולא נוחלין וכו'".

יאיר טיילור, מעורכי פרויקט 'דוסים', הסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי המטרה בהפצת הפשקוויל הנגדי היא הצגת הצביעות בהצגת 'פסק הלכה' שאינו מגובה על ידי שום גוף הלכתי מוסמך, אינו מעוגן באף מקור לפסיקה, ולא נמצא אף רב שיכול לחתום עליו. לפיכך, יתכבדו אנשי 'אם תרצו' ויתעסקו בתחומים החשובים של שמירה על ארץ ישראל ושלמותה ולא יחתרו תחת הלגיטימיות של לומדי התורה.



הפשקוויל של 'אם תרצו'




הפשקוויל של 'דוסים'


דוסים צבא גיוס פשקווילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד