י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בית שמש: חרדי תקף חייל חרדי כי התגייס לצה"ל

שלמה זלמן ויספיש, חרדי מבית שמש, שוחרר בתנאים מגבילים ובערבות כספית, לאחר שהואשם בתקיפת חייל חרדי רק בגלל שהתגייס לצה"ל • "תופעה ציבורית מדאיגה"

חיילים חרדים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
חיילים חרדים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

בשבוע שעבר הובא שלמה זלמן ויספיש, אב לשלושה ילדים ותושב העיר בית שמש, המשתייך לפלג הקיצוני בעיר, לדיון בהארכת מעצרו. ויספיש נחשד בתקיפתו ובהטרדתו של חייל חרדי המשרת בצה"ל - וזאת על רקע גיוסו.

המשטרה ייחסה לויספיש בין היתר את החשדות הבאים: פגיעה בפרטיות או הטרדה, איומים ותקיפה.

ויספיש הובא בפני שופטת בית המשפט השלום בירושלים, אילתה זיסקינד, כאשר המשטרה מבקשת לשחרר אותו בתנאים מגבילים של הרחקה מעיר מגוריו למשך 60 יום, הפקדה כספית ומעצר בית למשך 10 ימים.

על פי פרטי המקרה, כפי שטענה המשטרה, לפני מספר חודשים צעק ויספיש לעבר החייל: "מלוכלך ורשע" - על רקע גיוסו לצה"ל. בהזדמנות נוספת הטריד אותו וגידף אותו ברחוב, ובנוסף לכל זאת הפיץ בגנותו פשקווילים בשכונה.

בתאריך 4.7.12 פגש ויספיש שוב את אותו חייל ועל פי החשד תקף אותו ואיים עליו. המשטרה טענה במהלך הדיון כי נעשו מספר רב של ביקורים בביתו של החשוד. "הוא לא היה, וכן זימנו אותו לחקירה במשטרה, אך הוא לא התייצב", טענו.

כשסוף סוף אותר והובא לחקירה "הוא מילא את פיו מים". המשטרה גם ביקשה: "אנו מבקשים מבית המשפט לא להתייחס לאירוע כאירוע פרטי, אלא כתופעה ציבורית מדאיגה נגד הגיוס".

עו"ד מיכאל הורביץ, שייצג את ויספיש מטעם הסנגוריה הציבורית, הסביר בדיון כי אין קשר בין מרשו לבין התופעה המדוברת. הוא גם אמר כי חומר הראיות הוא דל ולכן אין הגיון בתנאים כה מכבידים נגד החשוד. בנוסף הוא גם דחה את האישום של הפצת הפשקוויל על ידי ויספיש עצמו.

לבסוף החליטה השופטת זיסקינד כי הוא ישוחרר תמורת הפקדות כספיות, ותחת צו הרחקה מהחשוד ומביתו.
חייל חרדים בית שמש בית משפט פשקוויל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד