כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תשעה חודשי מאסר בפועל לעבריין תנועה סידרתי

הנהג הורשע בנהיגה בשכרות, אי ציות להוראות שוטר ונהיגה עם רישיון נהיגה שפג תוקפו.עמותת אור ירוק: "אכיפה וענישה יהוו אמצעי מרתיע בפני נהג, שבוחר באופן מודע לשתות אלכוהול ולנהוג"

תשעה חודשי מאסר בפועל לעבריין תנועה סידרתי

ב-11 ליוני 2012, גזר בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקוה, תשעה חודשי מאסר בפועל על עבריין תנועה סידרתי, אשר הורשע בנהיגה בשכרות, אי ציות להוראות שוטר ונהיגה עם רישיון נהיגה שפג תוקפו. ב-14 למרץ 2008 הנהג נתפס כשבדמו 635 מיקרו גרם אלכוהול באוויר נשוף וכמו כן הוא נהג כשריונו לא תקף, מזה מספר חודשים. בנוסף, ב-8 לאוגוסט 2009 הנהג נתפס כשדמו 570 מיקרו גרם אלכוהול באוויר נשוף. הנהג, נעדר עבר פלילי, הוציא רישיון נהיגה בשנת 2001 וצבר לחובתו 17 הרשעות קודמות, חלקן בנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

שירות המבחן ציין כי: "הנהג נוטה לשימוש לרעה באלכוהול, המתבטא בין היתר בכך שהוא חוזר ונוהג בכלי הרכב, תחת השפעתו ובכך מסכן אחרים סביבו וקיים סיכון שיתפתח דפוסי התמכרות לאלכוהול".

לנהג נסיבות אישיות לא קלות ושופטת בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקוה, מגי כהן, טענה כי: "אין חולקין כי נסיבותיו האישיות של הנאשם אינן נסיבות שגרתיות וקלות ולזה אתן משקל בעת גזירת עונשו. יחד עם זאת אין להתעלם מכך שהנאשם אינו מוכן לקבל טיפול, או להשתתף בטיפול בשימוש לרעה באלכוהול והסכנה הרבה הכרוכה בכך, הוכחה לכך ניתן למצוא בארבעת הפעמים שנתפס הנאשם נוהג בשכרות". השופטת מגי כהן, גזרה עליו תשעה חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח, פסילת רישיון ל-10 שנים ו-18 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים, בגין עבירה של נהיגה בשכרות או נהיגה בפסילה.

עמותת אור ירוק: "נהיגה תחת השפעת אלכוהול מסכנת את הנהג ואת שאר משתמשי הדרך. על המדינה להגביר את האכיפה נגד נהגים שבוחרים לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה. אכיפה וענישה יהוו אמצעי מרתיע בפני נהג שבוחר באופן מודע לשתות אלכוהול ולנהוג".
אור ירוק עבריין תנועה מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד