כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בד"צ 'העדה': "אל תקנו בשוק מחנה יהודה"

פרסום ראשון • בשל המאבק באירועי ה'בלאבסטה' בשוק מחנה יהודה: 'העדה החרדית' קריאה שלא לקנות בשוק • ה'חרם' יימשך חודש - מי"ג אב עד י"ג אלול • בפנים: המודעה

שוק מחנה יהודה. צילום: קובי הר צבי
שוק מחנה יהודה. צילום: קובי הר צבי

אירועי ה'בלאבסטה' המתקיימים בשוק מחנה יהודה בירושלים וממומנים על-ידי עיריית ירושלים, מעוררים מאבק חריף נגדם מצד 'העדה החרדית'.

היום (ג) מפרסמת 'העדה' מודעות ברחבי שכונת מאה שערים, בהן היא קוראת להחרים את השוק למשך חודש שלם.

גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, וחברי הבד"ץ, חתמו ביממה האחרונה על המכתב, שיופץ באמצעות מודעות ברחבי השכונות החרדיות, ובו הם קוראים לציבור החרדי להדיר את רגליו משוק מחנה יהודה, החל מי"ג אב ועד י"ג אלול, התקופה בה מתקיימים האירועים.

תחת הכותרת: "אל תקרב אל פתח ביתם", נכתב: "נחרדנו לשמוע שבשוק מחנה יהודה מקיימים זו השנה השניה אירועי פריצות מן הגרועים ביותר וכל זה בחסות העירייה, ואנו מוחים על כך בכל תוקף ועוז כדת של תורה".

בהמשך נכתב: "ומכאן תצא הקריאה: אסור להתקרב בעת האירועים הללו אל כל המקום הנ"ל.
ויתר על כן, לאות מחאה אנו מבקשים מכל מי שעורכים את קניותיהם בשוק מחנה יהודה להמנע בחודש זה ושלא לקנות בשוק". ומי שיעשה זאת? "תבוא עליו הברכה".

כאמור על המכתב חתומים: הגאב"ד הגרי"ט וייס, הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, וחברי הבד"ץ.

האירועים מתקיימים בשוק מספר פעמים בשבוע, במהלך ימי הקיץ, בחסותה של עיריית ירושלים. זו הפעם השנייה שקיומם במרכז העיר גורר תגובות נזעמות מגורמים שונים, ובעיקר מצד חברי המועצה החרדים, הנזעקים בשל פגעים רוחניים ובעיות צניעות הנגרמות באירועי ה'בלאבסטה'.

גם השנה נתקל ראש העיר, ניר ברקת, בהתנגדות קשה של חברי המועצה בעת ההצבעה על העברת תקציב האירועים. לבסוף, 13 חברי מועצה הצביעו בעד התקציב, לעומת 11 חברי מועצה שהצביעו נגדו.

מעבר לכך, גם הסוחרים בשוק לא היו תמימי דעים בכל הקשור לקיום האירועים. "זה פוגע במכירות שלנו, אנשים באים להנות כאן, לא באים לערוך קניות, והורסים לנו את הבאסטות עד כדי שאנחנו צריכים לשפץ אותן בסוף הקיץ", טענו באוזניהם של חברי מועצה.

יותר מ-300 בעלי באסטות חתמו על עצומה נגד האירועים, אך גם עצומה זו לא זכתה להתחשבות של ממש.

מעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה לפנייתנו.
מחנה יהודה באלבסטה עיריית ירושלים שוק העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד