י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מחיר רשלנות הת"ת: יותר ממיליון וחצי שקל

1,403,677 שקל פיצויים, נפסקו לטובת הורי ילד שנהרג בחיידר באופקים • עוד 325,000 שקל - שכר טירחת עו"ד • בית המשפט: "רשלנות חמורה וזלזול כואב בחיי ילדים".

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

קרוב למיליון וחצי שקל פיצויים נפסקו השבוע (ראשון), לטובת הורי ילד מאופקים שנהרג בתלמוד תורה.

לפני כשנתיים, בכ"א אלול תש"ע, נפל שער ברזל על הילד דניאל קטיפיאן ז"ל בן חמש וחצי, בתלמוד תורה 'דעת חיים' של 'חניכי הישיבות', באופקים. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ונפטר מפצעיו.

אסון באופקים: שער ברזל מחץ בן 5 - ופצע אותו אנוש
טרגדיה: דניאל רפאל קטיפאן, בן ה-5 מאופקים שנמחץ משער - נפטר

כפי שהתברר, דניאל, החל ללמוד כשלושה שבועות קודם לכן, בתלמוד התורה. במהלך שעות הבוקר, עת שהה בחצר המוסד, התמוטטה עליו גדר ברזל במשקל מאות ק"ג, אשר הושענה על הגדר ההיקפית של החצר. לדניאל נגרמה פגיעת ראש קשה, ממנה נפטר.

הוריו תבעו את הנהלת המוסד ואת חברת הביטוח שביטחה את העמותה. כמו כן תבעו את עיריית אופקים, בעלי המבנה בו פעל תלמוד התורה, ואת משרד החינוך.

הבוקר הוכרע הדין בבית משפט המחוזי בירושלים והשופטת נאווה בן אור, מתחה ביקורת חריפה על הנהלת תלמוד התורה וקבעה כי נהגה "ברשלנות חמורה ובזלזול כואב בחיי ילדים רכים".

השופטת הוסיפה כי עיריית אופקים התרשלה בתפקידה לשמור על בטיחות המבנים שבבעלותה: "העירייה היתה מודעת להתנהלות המסוכנת של המחזיקים בנכס", כתבה.

גם משרד החינוך נושא באחריות למותו של קטיפיאן כתבה השופטת, זאת בשל "הפיקוח הלקוי והרשלני על טיבם של מנהלי הבטיחות המועסקים מטעם העמותות ועל טיב עבודתם".

השופטת קבעה כי הנתבעים ישלמו לתובעים סכום של 1,403,677 ש"ח.

הנהלת תלמוד התורה תישא בסכום של 982,574 ש"ח; העירייה תישא בסכום של 280,735 ₪; ומשרד החינוך יישא בסכום של 140,367 ש"ח.

כמו כן ישלמו הנתבעים את אגרת המשפט, ושכר טרחת עו"ד בסכום של 325,000 ₪, השופטת גם ביקרה את התביעה הנגדית שהאשימה את ההורים כי שלחו את ילדם למוסד חינוכי מבלי לוודא את הבטיחות ומבלי שהתריעו על סכנה בגדר.
אופקים תלמוד תורה רשלנות משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד