כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פרשת 'הצייר האלמוני': אסתרוביץ' שוחרר למעצר בית

בית המשפט השלום בירושלים שחרר למעצר בית את אלחנן אסתרוביץ', הנאשם המרכזי בחילל זכר קדושי השואה וריסוס גרפיטי ב'יד ושם' • "הבין שמה שעשה היה טעות"

אלחנן אוסטורביץ. צילום: קובי הר-צבי
אלחנן אוסטורביץ. צילום: קובי הר-צבי

פרשת 'הצייר האלמוני': בית המשפט השלום בירושלים שחרר הבוקר (ד) למעצר בית את אלחנן אסתרוביץ', הנאשם המרכזי בריסוס הגרפיטי ב'יד ושם'.

עורכי דינו, הגישו בימים האחרונים ערעור לבית המשפט נגד החזקתו במעצר. לבקשה הם צירפו מכתב ארוך, כתב ידו של הנאשם שבו הוא הסביר את מעשיו, התנצל בפני ניצולי השואה שנפגעו אך לא הביע חרטה על מעשיו.

בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו לפני שלושה שבועות, התביעה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, אך השופט גד ארנברג קבע כי הוא ישוחרר למעצר בית מלא, בבית אמו בירושלים.

בדיון טען עורך הדין ערן אורי, שמייצג את המדינה כי הוא מסרב לקבל את תסקיר שירות המבחן שהוגש בעניינו של הנאשם היות ובתא המעצר שלו אמר לאדם סמוי כי הוא מתכוון לחזור על מעשיו.

בנוסף, הוא הוסיף כי קשה לו עם מסקנת התסקיר, לפיה רמת מסוכנתו אינה נחשבת לגבוהה.

מנגד, יאיר נהוראי, עורך דינו של אסתרוביץ' אמר בדיון: "הוא הבהיר שהוא לא יחזור על מעשיו. הוא אומנם נשאר באידיאולוגיה שלו, אך הוא מבין שמה שהוא עשה זאת טעות".

בנוסף, במהלך דבריו הטיח עו"ד נהוראי ביקורת מרומזת במשטרה על כך שנכלא בצינוק למשך 3 ימים, "התקשורת ראיינה אותו, הוא פלט מילה וחצי ולכן שמו אותו שם?".

בסוף הדיון הכריע השופט, כי אסתרוביץ' ישוחרר למעצר בית בבית אמו בירושלים, כאשר היא והרב שישה, מעסקני ה'עדה החרדית', יפרסו עליו את חסותם.

עוד על פי ההחלטה, כשהאם תהיה המפקחת הבלעדית עליו יהיה להיות עם אזיק אלקטרוני. על הנאשם היה להפקיד ערבויות כספיות.

אוסטרוביץ', בן 31 תושב ירושלים, הואשם בריסוס כתובת נאצה באתר 'יד ושם' ב'גבעת התחמושת' וניסיון להצית דגל ישראל באנדרטה בבקעה. העבירות המיוחסות לו הן הסגת גבול, כתיבה והשחתת פני מקרקעין, היזק לרכוש במזיד ופגיעה בדגל.
הצייר האלמוני אלחנן אוסטורביץ יד ושם גרפיטי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד