כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סקר TGI קובע: רדיו קול ברמה במקום הראשון

תחנת הרדיו 'קול ברמה' עקפה את רדיו 'קול חי' ומתבססת כתחנה המואזנת ביותר • 'גלי ישראל' רושמת עליה קלה • ומה מגיבים ב'קול חי' על התוצאות?

רדיו. צילום אילוסטרציה
רדיו. צילום אילוסטרציה



תחנת הרדיו 'קול ברמה' עקפה את רדיו 'קול חי', בעוד תחנת הרדיו גלי ישראל רושמת עליה קלה. כך עולה מנתוני TGI שפורסמו הבוקר (ד') ומתייחסים לחשיפה לשידורי הרדיו בתקופה שבין ינואר ליוני השנה.

מהנתונים עולה, כי תחנת הרדיו קול ברמה, הפונה למגזר החרדי-ספרדי, מבססת את מעמדה כתחנה המואזנת ביותר - עם עלייה מ-4% ל-4.3%. גלי ישראל הפונה בעיקר לקהל הדתי והמתיישבים ביהודה ושומרון, רשמה עלייה קלה מ-0.9% ל-1%.

לעומתן, קול חי, התחנה הוותיקה ביותר, דווקא ירדה בחדות - עם 3.6% בחציון הראשון של 2012 מול 4.2% בחציון השני של 2011.

יצוין, כי לפני כארבעה חודשים בוצעו שינויים מרחקי לכת ברדיו 'קול חי', ומונה מנהל תכניות חדש לתחנה, העורך המוערך אבי רוזן, שהחליף את יענקי פלאי. גם מערכת החדשות של התחנה שינתה את פניה, ובראשה הוצב העיתונאי בצלאל קאהן.

התוצאות של הסקר הנוכחי, ככל הנראה אינן משקפות את השינויים שבוצעו, ואת האפקט שלהם.

ואלה התוצאות של הסקר:

רדיו קול חי: בחצי השנה האחרונה האזינו לתחנה 3.6%. לעומת 4.2% בחצי השנה שקדמה לה. בסך הכל בשנה האחרונה האזינו לתחנה של 3.9%, לעומת 5.2% בשנה שקדמה לה. בחצי שנתי מדובר על נפילה של כ-14%, בשנתי מדובר על נפילה של יותר מ-20%.

רדיו קול ברמה: בחצי השנה האחרונה האזינו לתחנה 4.3%, מעט יותר מחצי השנה שקדמה לה – אז היה שיעור המאזינים 4%. בשנה האחרונה סך הכל עומד אחוז המאזינים גם על 4.3%, מעט פחות מהשנה שקדמה לה, אז היה השיעור 4.5%. כלומר, ירידה של כ-5%.

גלי ישראל: האזנה של 1% בחצי שנה האחרונה ו-0.9% בחצי השנה שלפניה. גם בנתון השנתי המספרים זהים: 1% בשנה האחרונה לעומת 0.9% בשנה שקדמה לה. דהיינו, גידול של 10%.

קול ברמה: אין אח ורע

מרדיו 'קול ברמה' נמסר:

"פחות מ-3 שנים מיום הקמתה, על פי סקר TGI שפורסם הבוקר תחנת 'קול ברמה' מדורגת במקום הראשון בקרב תחנות הרדיו הדתיות, ובמקום הרביעי בתחנות הרדיו האזוריות בישראל עם 4.3% האזנה לתחנה".

ירון קנר, מנכ"ל התחנה מסר: "נתוני הסקר האחרון ממשיכים את מגמת העלייה של התחנה ומיצובה במקום הראשון בקרב המגזר הדתי, המסורתי והחרדי. אין אח ורע לכך שגוף תקשורת צעיר, תוך 3 שנים מיום הקמתו חולף על פני אמצעי תקשורת ותיקים ומתברג לצמרת תחנות הרדיו בישראל".

סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. את הסקר עורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI מקבוצת קנטאר מדיה (לשעבר TNS טלגאל), תחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום.

מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקר TGI בישראל נערך החל משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-29 מאז השקתו. הסקר כולל 2,500 נשאלים.

מ'רדיו קול חי' נמסר: "רדיו קול חי היה ונשאר המדיה המובילה למגזר הדתי והחרדי מזה כ-16 שנה, והדבר בא לידי ביטוי בסקרים ובמדדים שונים לאורך השנים ש TGI הוא רק אחד מהם. כידוע, סקר TGI מתאפיין בתנודתיות ועל כן שיעור האזנה על פי הסקר לעתים עולה ולעתים יורד. רדיו קול חי נמצא בתנופת התחדשות ופיתוח תכנים חדשים ומעניינים עבור מאות אלפי המאזינים, ואין לנו ספק כי מהלכים אלו יתנו את אותותיהם באופן עקבי גם בסקרי ה TGI הבאים".
קול ברמה גלי ישראל סקר TGI חשיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד