כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

600 שוטרים גויים עברו קורס בנושא חרדים

ועדת סיום הש"ס המרכזי בארה"ב, מתכוננת • צוותי לוחמה בטרור יבדקו את הנכנסים בגלאי מתכות • 600 שוטרים עברו קורס בן 8 שעות אודות רבבות המשתתפים החרדים

צילום אילוסטרציה: שמואל דריי
צילום אילוסטרציה: שמואל דריי



בימים אלו נשלמות ההכנות הלוגיסטיות האחרונות לקראת מעמד סיום הש"ס המרכזי בארה"ב.

אתמול (ג') נועדה הוועדה המכינה של אגודת ישראל של אמריקה עם נציגי כל המשרדים הלוקחים חלק באבטחת האירוע, בהם נציגי המשטרה, משטרת התנועה, האף. בי. אי., משרד התחבורה, רשות שדות התעופה, נציגי המחלקה ללוחמה בטרור, אנשי מודיעין אזרחי, ראשי ארגוני "הצלה" ו"מתעסקים".

בפגישה התבשרו הנוכחים כי 600 שוטרים, שעברו תדרוך מיוחד בן 8 שעות אודות אורח חייהם של בני התורה בארה"ב, יאבטחו את האירוע לצד 1500 שוטרי תנועה שיוצבו בדרכים המובילות לאציטדיון.

60 צוותות ללוחמה בטרור יבדקו בגלאי מתכות כל רכב שייכנס לחניית האצטדיון. בדיקה מיוחדת תעבורנה גם הרכבות שיוצאות לאזור האצטדיון. יותר ממאה וחמישים אנשי "הצלה" יעמדו הכן לכל מצב.

אזור האצטדיון ייסגר לתנועה כבר משעות הבוקר ויהפוך סטרילי. אפילו מכונית הדואר, תעבור בדיקה קפדנית.

מארגני הכנס קוראים לציבור להגיע מוקדם בשל סידורי האבטחה הקפדניים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גורמי האבטחה והמשטרה החליטו לקטלג את האירוע תחת אבטחה "נשיאותית" - רמת אבטחה גבוהה המופעלת באירוע בו משתתף נשיא ארה"ב.

רשות שדות התעופה הסכימה להסיט בזמן סיום הש"ס את תוואי המטוסים בשדה התעופה נוארק, הנמצא סמוך לאצטדיון, כדי שרעש המטוסים לא יפריע למהלך המעמד.

אחד הנושאים הבלתי צפויים, הוא מזג האוויר.

היום (ד') שורר מזג אוויר קשה בניו ג'רזי, חום של 90 מעלות פרנהייט, לחות גבוהה וגשמים, מערכת הטלפונים של ארגון הצלה במונסי נפגעה כתוצאה ממזג האוויר, אבל באגודת ישראל התכוננו גם לאפשרות אחרת. הוחלט כי במקרה של מזג אוויר סוער במיוחד, תיתכן דחיית האירוע ביום אחד או חלוקת מעילי גשם שנרכשו מבעוד מועד לטובת 50 אלף המשתתפים.

ההחלטה על כך תיפול ביום האירוע.
ארה''ב סיום הש''ס ניו ג'רזי אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד