כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שב"כ: גידול משמעותי בהיקף 'הטרור העממי' בירושלים

ניתוח שערך השב"כ מגלה: גידול חד בפעילות הטרור ה'עממית' בבירה, בפיגועי דקירה, יידוי בקבוקי תבערה ואבנים • 29 ישראלים נפגעו מתחיל השנה בפעילות זו

שב"כ: גידול משמעותי בהיקף 'הטרור העממי' בירושלים



מתחילת השנה הנוכחית חלה עלייה ניכרת בפעילות הטרור באזור ירושלים, הבאה לידי ביטוי, בין היתר, בפיגועי דקירה ובריבוי מקרים של יידוי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר אזרחים וכוחות ביטחון – כך עולה מניתוח שפרסם שירות הביטחון הכללי.

על פי סיכום שערך השב"כ, החל מינואר 2012 בוצעו 3 פיגועי דקירה או תקיפה, 71 פיגועי השלכת בקבוקי תבערה ומאות אירועי זריקת אבנים. בפיגועים, אותם מגדיר השב"כ כ'טרור עממי', נפצעו, החל מתחילת השנה, 29 ישראלים, מתוכם 16 אזרחים ו-13 אנשי כוחות הביטחון.

שב"כ, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, חשפו שלוש התארגנויות 'טרור עממי', שבחקירותיהם עלתה נכונותם של גורמי הטרור העממי בשטח 'לעלות מדרגה' ולשדרג את דרכי 'ההתנגדות'. במסגרת חשיפת ההתארגנויות, נעצרו בחודשים האחרונים עשרות פעילי טרור מסוג זה. בשב"כ מציינים כי "החשיפות האחרונות של חוליות הטרור העממי מעידות על עליית מדרגה בפעילות 'ההתנגדות' בשטח, בדגש על שדרוג יכולות בתחום האמל"ח, וכן על רמת מוטיבציה ומוכנות גבוהה לביצוע פיגועים".

בשירות הביטחון הכללי מדגישים, כי סיכול התשתיות נמשך גם בימים אלה. "נוכח גל המעצרים האחרון מורגשת ירידה משמעותית בנפח הפרות הסדר בשכונות השונות ברחבי ירושלים", מציינים בשב"כ, ומעריכים כי "צפוי המשך המאמצים לשדרוג יכולות, ודבר זה ימשיך ויאפיין התארגנויות טרור עממי נוספות בירושלים בעתיד".
טרור דקירה שבכ ירושלים בקבוקי תבערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד