כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לונדון החרדית סוערת: קידוש ה' או עבודה זרה?

העסקן החרדי אפרים גולדשטיין רץ עם הלפיד האולימפי - ולונדון החרדית התפלגה בשאלה: טוב או לא? • הרב וואנזר: "עבודה זרה ומנהג יווני" • מקורביו: "קידוש ה' גדול"

גולדשטיין והלפיד. צילום: דודי בראון
גולדשטיין והלפיד. צילום: דודי בראון



לונדון סוערת: השכונה החרדית סטמפורד היל גועשת בעקבות דבריו של הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר, רב קהילת חסידי 'סאטמר 26', שיצא אמש (ג) נגד אפרים גולדשטיין - העסקן החרדי שנשא את הלפיד האולימפי, כחלק מצעדת הלפיד האולימפי שתסתיים בסוף השבוע בפתיחת האולימפיאדה בלונדון.

הרב וואזנר נשא אמש דרשה בבית מדרשו בשכונה, ובה תקף במרומז את גולדשטיין. הוא אמר כי החזקת הלפיד האולימפי והריצה עמו על ידי אדם חרדי נחשבת לעבודה זרה, ומדובר במנהגם של 'היוונים'. לדברי כמה מהמאזינים לשיחה, "הרב לא יצא במפורש נגד גולדשטיין אך כולם הבינו שמדובר בו".

עוד בנושא:
אור לגויים • העסקן החרדי נשא את הלפיד האולימפי
חסד מגיל עשר: מי הוא נושא הלפיד האולימפי? • פרופיל

בעקבות כך, הוציאו כמה מראשי ארגון 'השומרים', אליו משתייך גולדשטיין, מכתב ובו הם מגנים את התנהגותו והם טוענים גם כי אין לו ולארגון כל קשר. "הצהרה והבהרה", נכתב בראש הדברים. "ברצוננו לקיים בזאת 'והייתם נקיים' על מה שהתפרסם בימים האחרונים בכמה מקומות בגנות ארגון 'השומרים', אודות אחד מתושבי עירנו שהוביל לפיד אש אצל הגויים. ומייחסים מעשה הנ"ל כדעתם של ארגון 'השומרים' ושהמעשה הנ"ל נעשה על ידינו כביכול.

"הרינו להצהיר ולהבהיר ברבים כי אין לאיש הנ"ל שום קשר לארגון 'השומרים'. ופעילותו הנ"ל נעשו על ידו ועל דעתו הפרטית. אין לנו שום יד או עזר על מעשיו הפרטיים. ולכן אין לראות בפעילותיו הפרטיות שום התייחסות לארגון, ואדרבה, הרינו מוחים בזאת על השימוש בשם הארגון וכפי שב"ה כל פעילותינו נעשים בהדרכת ובהוראת רבינו שליט"א".

את המכתב תלו אנשי הארגון במספר בתי מדרש ברחבי השכונה.

מקורביו של גולדשטיין לא נותרו חייבים, והם מגיבים ל'בחדרי חרדים': "99 אחוז מבני העיר תומכים בו. המודעה שנתלתה בבוקר בבתי הכנסת הופצה על ידי קומץ קנאים שכל מטרתם נגדו הוא כתוצאה מקנאה ותו לא". עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בתוך הארגון קיימים חילוקי דעות בעקבות מעורבותו של גולדשטיין בארגון, "לכן הם מצאו דרך לעשות לפעילות שלו סוף", אומרים מקורביו.

מקורביו מוסיפים וטוענים כי רבנים נוספים שהתבקשו לצאת נגד גולדשטיין במפורש - סירבו לעשות זאת, מאחר והוא היה שותף מלא בהקמת הארגון, וכי דעתם שהצעידה עם הלפיד היא "קידוש ה' גדול".
וואזנר לפיד אולימפי גולדשטיין לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד