כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"מחבל מתאבד התפוצץ בתחנת הרכבת הקלה בהר הרצל"

תרגיל שדימה אירוע רב נפגעים נערך בירושלים • התרגיל נערך כמבחן סיכום בקורס טראומה של מנהל יחידת הטראומה בבית החולים 'הדסה' עין כרם, פרופ' אבי ריבקינד

"מחבל מתאבד התפוצץ בתחנת הרכבת הקלה בהר הרצל"
אריק אבולוף כבאות ירושלים

הבוקר (ד), נערך תרגיל המדמה פיגוע טרור רב נפגעים ברכבת הקלה בירושלים.

בתרחיש, מחבל מתאבד התפוצץ ברכבת הקלה בתחנת הר הרצל. התרגיל כלל כ-30 פצועים בדרגות פציעה שונות, בהם טיפלו עשרות צוותי חירום של המשטרה, כיבוי, איחוד הצלה וכיבוי אש.

השתתפו בתרגיל קרוב למאה סטודנטים, מלבד שאר הכוחות שהשתתפו בתרגיל. על התרגיל פיקחו מפקדי זרועות האבטחה של ירושלים, בהם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב ניסו שחם ומפקד שירותי הכבאות בעיר, טפסר שמוליק פרידמן.

התרגיל נערך כמבחן סיכום בקורס טראומה אותו ערך מנהל יחידת הטראומה בבית החולים 'הדסה' עין כרם, פרופ' אבי ריבקינד.

החניכים בקורס, הוכשרו להתמודדות עם אירועי טראומה קשים כמו פיגועי טרור, תאונות דרכים וכדומה. לאחר טיפול ראשוני בשטח, הועברו ה'פצועים' לבית החולים 'הדסה' עין כרם להמשך טיפול.

מנהל התרגיל, פרופ' אבי ריבקינד, הסביר כי "לצערנו, המציאות הישראלית הפכה את רופא הטראומה שלנו לסופר מומחה. כתבנו תורות שלמות ושינינו את ספרי הלימוד בטראומה ועל אחת כמה וכמה בטרור". למקום הגיעו גם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' וסגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, ששיבחו את כלל הגורמים וציינו כי "מדובר באחד התרגילים היותר מורכבים שהיו בתקופה האחרונה".



































































ירושלים פיגוע תרגיל רכבת הקלה הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד