י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חשדות חמורים נגד ניסו שחם • ומי חוגג?

מפקד מחוז ירושלים נחקר בגין חשדות למעשים מגונים - והוצא לחופשה כפויה • מפקד מרחב ציון חשוד בהסתרת מידע • בימין ובמאה שערים חוגגים • צפו: שחם בפעולה

החיוך נמחק. ניסו שחם והשר לביטחון פנים. צילום: יעקב כהן
החיוך נמחק. ניסו שחם והשר לביטחון פנים. צילום: יעקב כהן



הותר לפרסום: מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב ניסו שחם, נחקר במחלקה לחקירות שוטרים בגין חשד לעבירות של הטרדה ומעשים מגונים שביצע לכאורה בשוטרות תחת פיקודו - והוצא לחופשה כפויה.

כמו כן, במסגרת אותה חקירה נחקר באזהרה במח"ש גם מפקד מרחב ציון של המשטרה, תת-ניצב ניסים אדרי, בחשד שקיבל דיווחים בנוגע להתנהגותו של שחם ונמנע מלטפל בהם כמתחייב על פי הדין.

מהמשטרה נמסר עוד, כי השניים שיתפו פעולה בחקירתם ובסיומה הודיעו שבכוונתם לבקש לצאת לחופשה. בסיום החקירה הם שוחררו ונאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים בפרשה.

קודם לכן פורסם כי שחם, יצא לחופשה ביוזמתו בעקבות החקירה שמתנהלת נגדו בגין מעשים חמורים.

המושעים שוחחו הבוקר עם המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו, וביקשו לצאת לחופשה והוא נעתר לבקשתם. השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', עודכן על המהלך.

המשמעות: החל מהבוקר הסגן לשעבר ניצב מני יצחקי הוא מפקד המחוז בפועל. יצחקי, מונה בדיוק לפני שבוע (חמישי) למפקד יחידת לה"ב 433, לאחר ששירת כשנתיים כסגן מפקד מחוז ירושלים.

שחם היה מפקד 'פרובוקטור', שלא פעם התייחס בפוגענות כלפי הציבור החרדי וציבור המתנחלים.

מינויו של שחם לתפקיד לווה בביקורת, על רקע התבטאותיו לגבי המתנחלים שתועדו בערוץ 10 במהלך הגירוש מגוש קטיף. בין היתר אמר שחם לקצין מג"ב: "אם יהיה צריך, אז יש להכות באלות, נמוך", "שיישרפו, *** עליהם" ו"אני לא **** שפותחת את הרגליים... שישלמו".



בארגון "המטה העולמי להצלת העם והארץ" הגיבו: "שבע שנים לגירוש, פושע נוסף שהיה שותף לפשע הגירוש משלם היום את המחיר. ניסו שחם מצטרף לשורה ארוכה של אנשים שביצעו ויזמו את ההתנתקות שבאו על עונשם. זה יום שמחה לעם ישראל שיצור כזה הודח משורות המשטרה.

"כדאי להזכיר", אומרים במטה העולמי להצלת העם והארץ, "שהגשנו לפני חמש שנים בג"צ לא לאשר את מינויו לסגן מפקד מחוז ירושלים בג"צ דחה את תביעתנו, היום רואים כי צדקנו שטענו שמדובר באדם מסוכן שלא ראוי לשרת במשטרה".

מה'משחטה' ועד התחבורה הציבורית

גם במאה שערים – חוגגים היום.

בכיר ב'העדה החרדית', המקורב להגרי"ט וייס, אומר ל'בחדרי חרדים', כי ניסו שחם שם לו למטרה, כך לדבריו, כבר מהיום הראשון שנכנס לתפקידו 'לטפל' במאה שערים, ולפתור את בעיית הקנאים מהשורש. "מישהו מבפנים סיפר לי שניסו אמר לא פעם: 'צריך לשרוף את מאה שערים'. מדובר בבן אדם אלים במיוחד, ששש אלי קרב, ברוך שפטרנו מעונשו שלזה".

לפני כמה חודשים, במסגרת פרשת 'הועד הארצי', נעצרו עסקנים מ'העדה', ובראשם הרב עמרם שפירא, איש אמונו ומשמשו של הגרי"ט וייס. "העובדה הפשוטה שהרב שפירא שוחרר ללא תנאים מגבילים, ולא ידוע לנו כרגע שתלויות נגדו אי אלו האשמות, מעידה שניסו לרדוף ולהתנכל ל'העדה'".

לדברי בני ביתו של הגאב"ד, תקופה לאחר מכן, הגיע ניצב שחם לביקור מפתיע במעונו של הגאב"ד בשכונת גוש 80 בירושלים. הגאב"ד סירב לקבל אותו וביקש ממנו בתקיפות לעזוב את המקום. "אני לא רוצה לדבר איתך", אמר הגאב"ד והליט את ראשו בין ידיו.

תושבים במאה שערים אומרים: "מדובר בניצחון האור על החושך, סבלנו הרבה מאד מניסו. לפני כשנה החליט שתחבורה ציבורית תעבור בשכונה למורת רוחם של כל התושבים, הוא מילא את את השכונה באנשי בילוש למשך חודשים".
ניסו שחם מני יצחקי משטרה מפכ''ל מחוז ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד