כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הניצחון של אטיאס: אושרו סופית הקריטריונים לדיור

פרסום ראשון • משרד הבינוי והשיכון מכריז על "מהפכת מכרזי למשתכן" לחסרי דירה, עם הנחה בת 50 אחוז מערך הקרקע ומאות יחידות להשכרה • ומי ממשיך להתלונן?

כנגד כל הסיכויים. אטיאס
כנגד כל הסיכויים. אטיאס



בסיומה של סאגה שנמשכה חודשים, הצליח היום (ה') שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, לסמן לעצמו וי ענק בדמות העברת הקריטריונים בדיור כפי שתכנן - ולא כפי שביקשה מפלגת 'ישראל ביתנו'.

הבוקר הכריזו משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל על מה שהם מכנים "מהפכת מכרזי מחיר למשתכן", כאשר המכרזים יכללו את הקריטריונים החדשים ויבטיחו הנחות משמעותיות במחיר הדירות החדשות לזוגות צעירים ורוכשי דירה ראשונה.

אלפי יחידות דיור יוצעו באזורי הביקוש עם הנחות משמעותיות לזוגות צעירים חסרי דירה. לראשונה, יכללו במכרזים הנחות משמעותיות של 50% מערך הקרקע. זאת, לצד מאות יחידות דיור במרכז הארץ להשכרה ארוכת טווח.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי מדובר במכרזים הייעודים הראשונים מאז ומעולם לטובת השכרה ארוכת טווח בכדי שהמוצר היחידי שיהיה על המדף יהיו דירות למכירה. ישנן לא מעט משפחות שלא רוצות או לא יכולות להעמיס על עצמן את עול המשכנתא למשך שנים ארוכות כבר בתחילת הדרך. קרקעות במרכז הארץ עם שכר דירה מפוקח ומוזל הוא הפתרון המשלים למשפחות אלה. ההנחות בקרקע והפטור ממס לגופים המוסדיים מביאים לתשואות אטרקטיביות ליזמים.

אין אפליה

ברקע, כמובן, עתידה להימתח ביקורת מצד גורמים כאלו ואחרים, שיבקשו למחזר את הטענות לפיהן הקריטריונים החדשים מפלים יוצאי צבא. במשרד הבינוי והשיכון מתעקשים על כך שלא כך הוא הדבר, ואף מוכיחים זאת בעזרת נתונים ותרשימים.

אחד מהתוקפים המאד קולניים הוא ראש עיריית רעננה, נחום חופרי, שמקדם בימים אלו שכונת מגורים שתיועד להשכרה.

בעוד הוא מברך על אישור השכונה בוועדות התכנון, עתר לבג"ץ נגד הקריטריונים שאטיאס אישר במועצת מקרקעי ישראל, הקובעים, לדבריו "מי יהיה זכאי להתגורר בדירת 3.5 חדרים חדשה ברעננה תמורת 3,500 שקל בלבד בחודש".

"זיהינו שהקריטריונים לאכלוס אינם שוויוניים, אלא מפלים לטובה את בוחריו של שר השיכון", הוא טוען, ומתעלם מדברי השר אטיאס לפיהן הקריטריונים שלו דווקא מעניקים עדיפות מובהקת ליוצאי צבא על פני משפחות ברוכות ילדים, וכי על דירות מוזלות שישווקו באזורים חילוניים או חרדיים לא תתחרה אותה אוכלוסייה.
אריאל אטיאס שיכון דיור תכנון קריטריונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד