ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ילד עלה על מטוס בלי כרטיס ודרכון: "זה קל"

ילד בן 11 ממנצ'סטר עלה על מטוס לרומא כשאיש אינו עוצר אותו • הילד המשועשע: "זה היה יותר קל משיעורי בית" • האם המודאגת: "ואם הוא היה טרוריסט?"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

ליאם קוקרן-פורט, בן 11 ממנצ'סטר, עשה שלשום את הלא יאומן והדהים עם סיפורו את כלי התקשורת ברחבי העולם: הוא הסתנן לבדו אל תוך מטוס נוסעים כשמוקדם יותר עבר את הבדיקות הביטחוניות בשדה התעופה, עלה על טיסה לרומא שבאיטליה, וכל זאת ללא דרכון או כרטיס טיסה.

בחברת התעופה הודיעו כבר אתמול כי השעו את כל צוות המטוס עד לבירור נסיבות האירוע, וגם בנמל התעופה נמשכת חקירה. דוברים של הנמל וחברת התעופה מסרו כי החקירה מתנהלת "בדחיפות".

אך מה גרם לליאם לעלות על מטוס בדרכו למדינה זרה?

בראיון ראשון שהעניק היום ל"סאן", הוא שפך מעט אור על הנסיבות שהביאו אותו למטוס: הכל החל כשהוא יצא עם אמו לקניות בקניון בעיר. בשלב מסוים, כעס על אמו והחליט לברוח. הוא צעד לעבר תחנת האוטובוס הקרובה ועלה על קו שמוביל לשדה התעופה. הוא הסביר כי הוא חיפש אחר שירותים. בתחנה הוא מצא כרטיס זרוק עם התאריך של אותו יום. "לא רציתי לעלות על מטוס. רק הייתי צריך לשירותים", הוא אמר.

הוא עלה עם קבוצת נוסעים לאזור ההמראות, עבר דרך הבידוק הביטחוני, מבלי שאיש בדק את דרכונו או את כרטיס העלייה למטוס. ההערכה היא כי איש לא התייחס אליו מכיוון שצעד בסמוך למשפחות עם ילדים, מה שמתברר כמחדל ביטחוני חמור.

"להתפלח למטוס היה יותר קל מהכנת שיעורי הבית שלי", התגאה הילד, "לא היה עליי שום דבר, ואף אחד לא שאל אותי כלום. הם פשוט חייכו לעברי כשעברתי. בחיפושיו אחר השירותים הוא הלך והלך עד שהגיע לפתח המטוס, "לאחר שסיימתי להשתמש בשירותים", סיפר, "גיליתי שאני כבר לא יכול לצאת. ואז - הופ! - פתאום היינו כבר בשמים".

רק באמצע הדרך, דיווחו נוסעים מודאגים לצוות על הילד שטס לבד, ולאחר הנחיתה ברומא, הוא הוחזר אחר כבוד לאנגליה.

גם אמו של ליאם, מארי בת ה-29, התראיינה ל'סאן' וסיפרה על כמה שעות של חרדה שעברו עליה, כשהייתה בטוחה שהילד נחטף. האם, זועמת על נמל התעופה וחברת התעופה, Jet2. "אני פשוט לא מבינה", תהתה. "איך הוא הגיע עד לשם בלי שאף אחד שאל אותו אפילו שאלה אחת? מה אם הוא היה טרוריסט? פשוט לא ייאמן. אני דורשת לקבל תשובות".
דרכון טיסה ילד מטוס רומא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד