י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

הושגה שליטה על שריפת הענק בחיפה

שריפת קוצים גדולה פרצה בצהריים בחיפה • עשרות כבאים בסיוע מסוקים השיגו שליטה על האש • דיירים פונו מבתיהם • תלמידי בעלזא פונו מהישיבה

זירת השריפה
זירת השריפה



שריפת קוצים גדולה פרצה בצהריים (ה') מול לכביש דורי בשכונת נווה שאנן.

20 צוותי כיבוי אש, בסיוע ארבעה מסוקי כיבוי, פועלים כבר זמן רב במטרה להשיג שליטה על האש, לאחר מאמצים, הצליחו הכבאים לאגף את האש מכל עבריה, ומסתמן שאינם רחוקים מהשתלטות על האש.

המשטרה וכוחות כיבוי האש החלו בפינוי דיירים ברחוב סלומון הסמוך למקום. ברחובות אחרים התבקשו הדיירים להישאר בבתיהם, להגיף חלונות ותריסים ובמידת הצורך לשים סמרטוטים רטובים מתחת לדלתות ולחלונות כדי למנוע את חדירת העשן.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ישיבת בעלזא, הממוקמת סמוך למקום בו פרצה השריפה, פונתה. חלק מבחורי הישיבה סייעו בידי צוותי הכיבוי. לאחר מכן רובם המשיכו לבית המדרש של החסידות בתוך העיר עד שהצוותים ישיגו שליטה מלאה על האש.

בשל השריפה, המשטרה חסמה לתנועה את כביש דורי. כמו כן, נחסמו לתנועה הרחובות הסמוכים - סולומון, גדליהו נתיב חן, ויעקב חזן, התשעה וקטע הציר של רחוב דורי-מלח"י עד נווה גנים.

בנוסף, המשטרה קוראת לציבור לבחור בנתיבים חלופיים.

עד כה לא ידוע על נפגעים. אישה בת 62, תושבת המקום, הזעיקה את כוחות מגן דוד אדום בשל חולשה וחרדה, אך משהגיעו היא סירבה להתפנות.

דובר המחוז הצפוני במשטרה, סגן ניצב יהודה ממן, סיפר לרדיו חיפה: "אנו מתגברים בכוחות יס"מ במידה ויזדקקו לפינוי, גם המטוסים עובדים כרגע. ישנה שליטה חלקית על האש למיטב הבנתי, אני מקווה שבזמן הקרוב ישתלטו על השריפה. חשוב שאזרחים לא יגיעו לכאן".

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר כי הוא מאוד מרוצה משיטת ההתארגנות ושיתוף הפעולה של כל הגורמים המעורבים. "לפי הנוף המפויח, אני מבין שהשתלטו על השריפה הזאת. ישנם עוד כמה מוקדי אש אבל אני מאמין שישתלטו עליה בקרוב, ושנצליח לעבור את הקיץ החם והיבש הזה ללא שריפות".

עדכון מהשעה 16:30:

מפקד תחנת חיפה נס״מ משה כהן, יחד עם קצין אג״מ מחוז חוף נצ״ב משה כהן ביצעו הערכת מצב עם כלל הגורמים המעורבים בטיפול בשריפה בחיפה. בשלב זה ישארו הרחובות גדליהו וסולומון סגורים, עד לסיום הפעילות בשטח.

נראה כי בשלב הזה חלה רגיעה. עשרות ניידות משטרה ממשיכות להיות פרוסות במעגלים הקרובים והרחוקים לאירוע, כדי למנוע כניסה לשטח שעדיין נמצא בטיפול.

רש"ף יוסי בן יוסף, דובר כיבוי חיפה, מסר ל'בחדרי חרדים': "ברוך ה' אנו שולטים בשריפה. לשמחתי אני יכול לדווח כי אף אדם או בית לא ניזוק ישירות מהאש, אלא רק על ידי שאיפת עשן. במאמצים לכיבוי האש השתתפו 20 צוותי כיבוי, שבעה צוותי פיקוד וארבעה מטוסים.

"כעת מופנים צוותי ומטוסי הכיבוי לעבר לקריית טבעון, שם פרצה שריפה בואדי סמוך לרחובות שרת וגלומב. כרגע לא קיימת סכנה לבתים סמוכים ואין צורך בשלב הזה בפינוי".

בשעה 15:30 נמסר ממשטרת מרחב חוף כי בשריפה בקריית טבעון מתבצעת הערכת מצב בחפ"ק האחוד של מד"א, כב"א, פיקוד תחנת זבולון ומשמר הגבול. בשלב זה אין סכנה לציבור, הושגה שליטה מלאה. כמו כן לא נחסמו בשלב זה צירים.

צילום: אהרן ברוך ליבוביץ, ומ. אווזי - סוכנות הידיעות "חדשות 24"















חיפה שריפה בעלזא משטרה כיבוי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד