כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'מחנה יהודה' על חרם 'העדה': "שלא יגיעו כל השנה"

החרם שהטילה 'העדה החרדית' על שוק מחנה יהודה לא מפריע לסוחרים • "האנשים האלה יכולים לא להגיע בכלל כל השנה", אומר בועז צדקיהו • "החרם פוליטי", מסכם שמעון דרוויש

שוק מחנה יהודה. צילום: קובי הר צבי
שוק מחנה יהודה. צילום: קובי הר צבי

חשיפת 'בחדרי חרדים' אודות מכתב החרם של ה'עדה החרדית' נגד עריכת קניות בשוק מחנה יהודה בירושלים, בעקבות אירועי ה'באלבסטה' הטומנים בתוכם פגעים רוחניים ובעיות צניעות, עוררה שיח ציבורי רחב סביב הצעד החריף.

אך דווקא הסוחרים בשוק 'מחנה יהודה' מסרבים להתרגש, "אנשי ה'עדה החרדית' שהוציאה את החרם יכולים מבחינתי לוותר על הקניות בשוק לאורך השנה כולה", מגיב בועז צדקיהו, מבעלי מעדניית 'צדקיהו' בשוק, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. יחד עם זאת הוא מדגיש: "אנחנו מתייעצים ומכבדים רבנים, בהם הרב בניהו שמואלי, וכל החלטה שלהם תכובד על ידינו".

באשר לשאלה האם הוא סבור כי החרם עלול להשפיע עליהם כלכלית, צדקיהו מתפתל מעט, "מאז חג השבועות, התקופה נחשבת לחלשה, היו כאן ירידה במכירות של 50 אחוזים".

עוד בנושא:
בד"צ 'העדה': "אל תקנו בשוק מחנה יהודה"

לדבריו, אין באירועי הבאלבסטה אין בעיות צניעות אחרות מאלו שקיימות בכל העיר, "צריך להעמיד את הדברים על דיוקם. בכל מקום בעיר שיש בו אפשרות לשתות אלכוהול או לסעוד במסעדות, הוא מועד לפורענות.

"יש במקומות רבים בירושלים בעיות צניעות חמורות ביותר. גם הרב שמואלי, איתו התייעצנו בנושא - התנגד נחרצת לאירוע, אני מבין שהוא ניזון ממה שאומרים לו בציבור החרדי, כאחד שחי את השטח אני מצהיר שלא היה ולא תהיה פריצות".

לטענתו, "אירועי הבאלבסטה תורמים לשוק עצמו, לירושלים ולתושביה". הוא מוסיף: "גם אלו שהתנגדו בתחילה כבר הסירו את ההתנגדות לאחר שהגיעו עם כולנו למסקנות המרביות שפותרות את רוב הבעיות שניתן לפתור".

גם שמעון דרוויש, יו"ר עמותת סוחרי שוק 'מחנה יהודה', אומר: "הייתי מופתע מאד מהחרם. אולי דווקא הזרם הזה כלל לא מגיע לקניות בשוק. ואם אכן יתברר שאני טועה, אני סמוך ובטוח שהם ימשיכו לפקוד אותו".

דרוויש מגדיר את החרם, כ'אקט פוליטי'. הוא מסביר כי בתקופה האחרונה, ובפרט בשבועות האחרונים, התקיימו עשרות פגישות בין העירייה, סוחרי השוק והחרדים, "כל ההסכמות שיכולנו - הגענו אליהם. אם הייתה פריצות אמיתית באירועים כפי שמדברים עליהם, כבר מזמן הסוחרים עצמם היו אוסרים את קיומם כאן".

לסיום הוא קובע: "כל אדם נבון שקורא את המפה, יבין שהבסיס לויכוח לא מחזיק מים".
שוק מחנה יהודה באלבסטה ירושלים באסטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד