א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מֵימֵינוּ בְּכֶסֶף שָׁתִינוּ • חרדים נגד מדי מים דיגיטליים

חרדים תושבי טבריה מפרקים את מדי המים הדיגיטליים שהתקינה העירייה • הסיבה: חשש מחילול שבת שכרוך בפעולה, ולכן לא ניתן לפתוח את הברזים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



התקנת מדי מים דיגיטליים חדשים צפויה לחולל סערה במגזר החרדי: חרדים תושבי טבריה שבבתיהם כבר הותקנו מדי מים דיגיטליים טוענים, כי אופן הפעלתם של מדי המים ימנע ממשפחות חרדיות את האפשרות לפתוח את ברזי המים בשבתות ובמועדי ישראל, בגלל חשש מחילול שבת שכרוך בפעולה זו. כך מדווח הכתב חיים גריידינגר בעיתון 'מעריב'.

"זה התחיל כשהעירייה התקינה את מדי המים החדשים בשכונות שיכון ד', שיכון ג' ובכמה שכונות נוספות בטבריה שבהן יש ציבור חרדי גדול. בתגובה, היו אנשים שנאלצו להביא קבלן פרטי שיפרק את השעונים ממקומם. זוהי חובבנות ללכת להתקנה של אמצעי מדידה חדשים, בלי לדאוג לצורך המינימלי של אישור כשרות למכשור הזה", אומר פעיל חרדי בעיר ל'מעריב'.

אף על פי שיש מכונים שונים שכבר מעניקים הכשר הלכתי למדי המים החדשים, טוענים הפעילים כי "בנושא שמירת שבת רק אישור של כלל רבני המגזר החרדי, שיבחנו את הסוגיה לעומקה, יהיה מקובל על הציבור. לא כל רב שיכתוב מכתב יוכל לפתור את הבעיה. אנו דורשים מאנשי העירייה לא להתקין מד מים חדש למשפחה עד שהיא לא מאשרת זאת".

בטבריה מתגורר ציבור דתי וחרדי גדול. בחודשי הקיץ מגיעים אלפי חרדים כדי לנפוש בעיר בדירות שונות, בצימרים ובבתי המלון. כעת מבהירים גורמים חרדיים בעיר, כי ידאגו להזהיר את האורחים מפני שימוש בברזים שבהם הותקנו מדי המים החדשים.
מד מים טבריה חילול שבת ברז אורחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד