כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ש"ס יוצאת למלחמה: "נתנגד לגזירות של האוצר"

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הודיע: "הגזירות החדשות של משרד האוצר יפגעו באלפי משפחות" • שרי ש"ס יתנגדו בממשלה לגזירות • ה'עצמאות' מוחה על הקיצוץ בתקציב התמ"ת

יובל שטייניץ ואלי ישי. צילום: ארכיון
יובל שטייניץ ואלי ישי. צילום: ארכיון



יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, הודיע היום (א), כי "שרי ש"ס יתנגדו מחר בממשלה, לגזירות החדשות של משרד האוצר".

עוד מספר שעות תצביע הממשלה על הקיצוץ הרוחבי בתקציב המדינה והגזירות הכלכליות החדשות, אולם המהלך צובר מתנגדים מבית, בראשם ש"ס.

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הודיע כי שרי סיעתו לא יתמכו במהלך: "העלאת המיסים תפגע באלפי משפחות בישראל המתמודדות גם כך עם יוקר המחייה".

השר הוסיף וציין, כי העלאת המיסים תפגע באלפי משפחות בישראל, המתמודדות גם כך עם יוקר המחייה.

שס דורשת כי יוגדר מע"מ מופחת על מוצרי יסוד כמו מים, חשמל, לחם ושאר המוצרים נדרשים לקיום היומיומי.

גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הביע התנגדות לגזירות החדשות.

אהרונוביץ' הזהיר כי לקיצוץ הצפוי במשרדו, בגובה 181 מיליון שקלים, יהיו השלכות חמורות. "פגיעה בגוף כמו משטרת ישראל תהווה פגיעה בביטחון האישי של כל אחד ואחת מאיתנו ואסור שדבר שכזה יקרה", התריע אהרונוביץ'.

על פי המשרד, הקיצוץ בתקציב יגרום לסגירת ארבע תחנות קטנות, או לחליפין שתיים גדולות. בנוסף, תיפגע פריסת השוטרים והניידות ברחובות ותופחת פעילות פרויקט "עיר ללא אלימות".

גם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הצטרף למחאות נגד הקיצוץ בתקציב. "אני מקווה שבאוצר יהיה מי שיתפכח ויבין שהבריאות חשובה לא פחות ואף יותר מחינוך ורווחה ולא יתנו יד לקיצוץ הזה", אמר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הקיצוצים לא יפגעו בבריאות האזרחים.

"הקיצוץ בתקציב משרד הבריאות יחול רק על תקציבי מנהלה של המשרד ופיתוח של בתי חולים ממשלתיים. חשוב לציין שסל שירותי הבריאות שניתן על ידי המדינה וקופות החולים לא ייפגע".

גם עצמאות נגד

כך גם שרי מפלגת העצמאות יתכנסו מחר (ב') בבוקר לפני ישיבת הממשלה, כדי לדון כיצד יצביעו בנוגע להצעה לקצץ ברוב משרדי הממשלה ולעלות מיסים.

במפלגת העצמאות מוחים על הקיצוץ המתוכנן בתקציבי החינוך של משרד התמ"ת, וחושבים כי יש לבטל את הקיצוץ, בדיוק כפי שהוחלט לגבי תקציבי משרד החינוך.

בנוסף, דורש יו"ר המפלגת, שר הביטחון אהוד ברק, להתחיל בתר"ש של צה"ל ומערכת הביטחון ולוודא כי לא ייפגעו המשאבים הנדרשים לתכנית הרב שנתית של צה"ל, זאת כדי להיערך מול המזרח התיכון המשתנה לנגד עיננו.

שר התמ"ת כבר הודיע, כי הוא מתנגד לצעדים הכלכליים שיובאו מחר לאישור הממשלה. התנגדות זו מצטרפת להתנגדות עליה הודיע שמחון בשבוע שעבר לקיצוץ בתקציבי המעונות וההכשרה המקצועית, שימנע סבסוד 5000 ילדים שנרשמו למעונות היום שבאחריות התמ"ת ואת מימון לימודיהם של 600 בני נוער בבתי הספר המקצועיים של התמ"ת.

שמחון מתנגד לתיקון לחוק עידוד השקעות הון הנוגע לרווחים הכלואים שנצברו בחברות שונות.

לדבריו, שר האוצר מבקש לערוך תיקון בחוק עידוד השקעות הון באופן שחברות אשר ימשכו רווחים כלואים שנצברו במהלך עשרות השנים האחרונות ייהנו מהטבת מס משמעותית ביותר. "יתכן שיש בצעד זה משום הקלה קצרת טווח על מצוקת תקציב המדינה אך היא עלולה לעלות ביוקר בטווח הארוך.

"מטרת המחוקק הייתה לשלב רציונל כלכלי וחברתי. העובדה שהחברות לא משכו את רווחיהן נתנה להן תמריץ להרחיב ולחזק את הפעילות שלהם בארץ. מצב זה, למעשה, אפשר למנהלים הישראלים לשכנע את ההנהלות הזרות לבסס את הפעילות בישראל בכלל ובפריפריה בפרט ולהמשיך להתחרות בכוח אדם זול במדינות אחרות. אני חושש שמשניתן אופציה למשוך את הכסף, חלק מהחברות עלול לצמצם ואת הפעילות שלהן בישראל בהדרגה ולעבור לפעול במדינות אחרות. אני מזהה כאן סיכון גדול לכלכלה ולשוק התעסוקה".

שמחון מציין כי שר האוצר לא נועץ בו ועמדתו כלל אינה מובאת בהצעת ההחלטה, וזאת בניגוד לתקנון עבודת הממשלה.

שמחון מציין עוד כי הצעת שר האוצר לייקור עלות העסקה של עובדים על ידי העלאת ההפרשות לביטוח לאומי פוגעת בשוק העבודה שכן העלאת הפרשות המעסיק לביטוח הלאומי מייקרת את עלות העסקה של עובדים נכון להיום החל מרמות שכר של 5,171 ₪ ובכך מקשה על המעסיקים לשמר מקומות עבודה או להגדיל היצע מקומות העבודה דווקא לקראת משבר כלכלי. "גם בנושא זה אני רואה בהעלאת ההצעה כפי שהועלתה חריגה מהוראות תקנון לעבודת הממשלה. אילו דיבר אתנו שר האוצר מראש, סביר להניח שהיינו מוצאים את הדרך להגיע לנוסחה מאוזנת", אמר שמחון.

שמחון הביע חשש כי הצעדים הללו יובילו למיתון במקום להרחבת והאצת הפעילות הכלכלית.

ביום שישי הוסרה ההתנגדותה של סיעת 'ישראל ביתנו' לקיצוץ, וזאת לאחר פגישה של כשעתיים בין שר האוצר יובל שטייניץ ושר החוץ אביגדור ליברמן.

השניים סיכמו על תמיכת 'ישראל ביתנו' בחבילת הצעדים הכלכליים שיביא שטייניץ לממשלה ביום שני, ובתמורה תוחרג פעילות משרד הקליטה לקליטת עולים חדשים מהקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה יחד עם תקציב הביטחון, החינוך והרווחה.
שלום שמחון עצמאות ישראל ביתנו יובל שטייניץ אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד