י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בשורת בין הזמנים: שמורת היהודיה נפתחת מחדש

ב-20 החודשים האחרונים נסגר הנחל הפופולארי לסירוגין בשל מפולות סלעים מסוכנות • לאחר בדיקה, ייפתח היום למטיילים החלק התחתון והמפל הראשון של החלק העליון • ונשמרתם

נחל היהודיה לאחר אחד האסונות
נחל היהודיה לאחר אחד האסונות

בשורה לאלפים, הפותחים הבוקר (ב') את חופשת בית הזמנים ומבקשים להרוות את נפשם במסלולי טבע ונופש: שמורת היהודיה ברמת הגולן, מהפופולאריות בעולם הישיבות, תיפתח היום למטיילים לאחר שהיתה סגורה לסירוגין ב-20 החודשים האחרונים.

דודו פילס, מנהל שמורת יהודיה, הסביר ל'מעריב' כי השמורה נסגרה לסירוגין בשל מפולות סלעים מסוכנות: "אנחנו לא יודעים מה הסיבות לריבוי המפולות, אבל יכול להיות שיש לזה קשר גם לריבוי רעידות האדמה באזור באחרונה. התופעה מתגברת אחרי אירועי גשם גדולים שבשנה האחרונה במיוחד היו כאן בשפע. האדמה מתמלאת מים, מתנפחת, ואחר כך מתייבשת. זה כנראה משפיע על היציבות".

זהו הנחל היחיד שבו המטיילים חייבים לחצות חלקים מהמסלול בשחייה - מה שגורם לפופולאריות רבה.

גיא אילון, מנהל מחוז הצפון של רשות הטבע והגנים, אמר ל'מעריב': "בחודש האחרון ראינו שחלה התייצבות, ורמת הסיכון ירדה משמעותית לרמת סיכון סבירה שאינה שונה ממה שהיה במקום בעבר".

הוא הוסיף, כי "בהנחיית המומחה שילטנו את המקומות המועדים, תחנת המידע תיתן הנחיות מיוחדות לגבי הנקודות המסוכנות, ופקח שלנו יסייר בנחל כדי לאתר מקומות מסוכנים ולוודא שאנשים לא יושבים בהם. החלקים המסוכנים יותר, המהווים כמחצית ממסלול הנחל, יישארו סגורים".

היום, כאמור, ייפתחו מחדש למטיילים החלק התחתון של הנחל והמפל הראשון של החלק העליון.

בשנים האחרונות אירעו בנחל כמה אסונות ובחורי הישיבות קיפדו בו את חייהם. מנהלי האתר מקווים כי בין הזמנים הקרוב יעבור ללא פגע.
יהודיה מסלול טיול בין הזמנים מפולת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד