כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

רק שנת מאסר לנהג שדרס למוות הולך רגל

נהג מערבל בטון לא נתן זכות קדימה והרג הולך רגל בן 95. עמותת אור ירוק: "יש להגביר את ההסברה ואת החינוך למתן זכיותיהם של הולכי הרגל"

למצולם אין קשר לכתבה. שיזכה לאריכות ימים
למצולם אין קשר לכתבה. שיזכה לאריכות ימים

בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקוה, גזר שנת מאסר בפועל, ב-15 ליולי 2012, על נהג מערבל בטון, שפגע בהולך רגל במעבר חציה והרג אותו. על פי עובדות כתב האישום בהם הודה הנהג, ב-8 למאי 2011, הנהג נסע במשאית מסוג מערבל בטון, ברחוב ברנר בנתניה. תנאי הדרך היו תקינים - ראות טובה ושדה ראיה פתוח.

באותה העת חצה הולך רגל בן 95 את הכביש במעבר חציה, באור ירוק. במקביל החל נהג המשאית לנסוע גם הוא באור ירוק, אך לא הבחין בהולך הרגל ולא נתן לו זכות קדימה במעבר החצייה.
כתוצאה מהפגיעה, נגרמו להולך הרגל חבלות ושברים בראש ובפלג גופו העליון והוא נפטר במקום התאונה.

הנהג, נטול עבר פלילי, מתפרנס כנהג מקצועי מגיל 18 ולו עבר תעבורתי מכביד הכולל 75 עבירות קודמות. הנהג הביע חרטה וביקש סליחה ממשפחת המנוח. שופטת בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקוה, מגי כהן כתבה כי: "נסיבות התאונה מלמדות על רמת רשלנות גבוהה מאוד מצד הנאשם, אשר נהג בכלי רכב כבד, עמד ברמזור והיה לו אור מהבהב המתריע על זכות קדימה להולכי רגל. כמו כן, הנאשם בעל עבר תעבורתי מכביד הכולל 75 הרשעות קודמות, גם אם מדובר בנהג מקצועי המתפרנס מנהיגה".

השופטת כהן גזרה עליו מאסר של 12 חודשים מאחורי סורג ובריח ותשלום קנס של עשרת אלפי שקלים. במקביל נפסל רישיונו לתקופה של 15 שנה בפועל ונגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים על עבירה של נהיגה בפסילה".

עמותת אור ירוק: "בדוח הולכי רגל שמפרסמת עמותת אור ירוק עולה כי: בשנת 2011 חלקם של הולכי הרגל ההרוגים היה כשליש (32%) מסך כל ההרוגים. בסך הכול, נהרגו בכבישי ישראל (עירוני ובינעירוני) 123 הולכי רגל בשנת 2011, חלקם במעברי חציה. על המדינה להגביר את האכיפה בכבישים כנגד נהגים שלא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל. במקביל, יש להגביר את ההסברה ואת החינוך למתן זכיותיהם של הולכי הרגל."
אור ירוק הולך רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד