י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נחל איילון: החובש עשה סנפלינג וטיפל בפצוע

רוכב אופנוע נפגע וצנח לנחל איילון • חובש שהגיע למקום הסתייע בעזרתם של צוות מנקי חלונות - שהורידו אותו במתקן סנפלינג לפצוע • "יש לו נס שהיו שם שיחים"

נחל איילון: החובש עשה סנפלינג וטיפל בפצוע
חדשות 24



חובשי ארגוני ההצלה מורגלים כבר לאתגרים בלתי שגרתיים, עמם הם נאלצים להתמודד לעיתים באירועי חירום, אולם למה שציפה להם הבוקר (ב) הם לא התכוננו. בשעה 8:32 הבחינו מוקדני החירום של 'איחוד הצלה' בתאונה המתרחשת לנגד עיניהם, כפי שנקלטה בעדשות מצלמת 'נתיבי איילון' המשדרת את ההתרחשות גם ישירות למוקד 1221 של 'איחוד הצלה'.

על פי הדיווח שהגיע במקביל גם מנהגים שנסעו באותה בנתיבי איילון, רוכב אופנוע נפגע והועף לתעלת הנחל שבצד הכביש. "בזכות אופנוע החירום של 'איחוד הצלה', הצלחתי להתגבר על עומסי התנועה ולהגיע למקום תוך דקות בודדות", מספר דן גילדוני, חובש 'איחוד הצלה – תל אביב' שהגיע ראשון לזירה. "ראיתי התקהלות של אנשים בצד הדרך ואופנוע שנפגע על הכביש. עדי הראייה סיפרו שרוכב אופנוע נפגע והועף לתעלה בעומק של עשרה מטרים.

"תוך כדי שאנחנו מחשבים כיצד לרדת לעומק הזה, עצר במקום רכב של צוות מנקי חלונות במגדלי משרדים. אנשי הצוות הביאו סולם גבוה ופרסו אותו, כאשר במקביל הם קשרו אותי לרתמת סנפלינג והורידו אותי אל הנחל עצמו", הוא מספר. "למזלו של רוכב האופנוע, בנס הוא נחת על ערימה של שיחים רכים, ללא קוצים או אבנים, כך שהנפילה שלו נבלמה יחסית. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אלמלי לא היו במקום שיחים.

"אחרי שהענקתי לפצוע טיפול ראשוני, כבר הגיעו כוחות נוספים שירדו לתעלה באמצעות הסולם והפצוע חולץ, כשהוא בהכרה, באמצעות רתמת אלונקה מיוחדת של הכיבוי. הפצוע פונה לבית החולים 'איכילוב' באורח בינוני עד קשה", הוא מספר.

נחל איילון הזורם בתעלה היה יחסית יבש בשל הקיץ הכבד, אולם הלחות בקרקע הייתה רבה. "היה שם בוץ בכמות גדולה מאוד וכל הליכה גרמה לנו כמעט לטבוע בבוץ", מתאר גילדוני. "יצאתי מכוסה בבוץ אבל מסופק מכך שהצלתי את חייו של הפצוע".

צפו • צילום: חדשות 24









איחוד הצלה פצוע סנפלינג טיפול איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד