י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הצעת חוק: לאסור על דיבור בסלולארי בזמן חציית כביש

מגישי ההצעה מבקשים למנוע את הסחת הדעת בעת חציית כביש והוסיפו גם את האיסור על שמיעת מוסיקה, בעת החצייה. בשנת 2011 נהרגו 123 הולכי רגל, המהווים 32% מכלל ההרוגים מתאונות דרכים

הצעת חוק: לאסור על דיבור בסלולארי בזמן חציית כביש
מהיר חימה

האם תאלצו לנתק את השיחה כאשר תחצו את הכביש? הצעת חוק חדשה ביוזמת חברי הכנסת ליא שמטוב וחמד עמאר, מבקשת לקבוע כי בעת חצייה במעבר חציה, הולך רגל לא יעשה שימוש בטלפון הנייד.

מטרת הצעת החוק, שהוגשה ב-9 ביולי 2012 מבקשת לצמצם את היפגעות הולכי הרגל בעת מעבר חציה. "הסכנה להולכי רגל מתעצמת עם כניסתם של אמצעים טכנולוגיים שונים המאפשרים שליחת מסרונים, מיילים ושימוש באפליקציות ביתר קלות", טוענים חברי הכנסת ומסבירים, "אמצעים אלה גורמים להסחת דעתם של הולכי הרגל בעת חצית כבישים, מקום שבו הולך הרגל צריך להיות קשוב למתרחש סביבו".

חברי הכנסת מציעים לאסור על שימוש בטלפון הסלולארי בזמן חציית כביש, וכמו כן הם מבקשים לאסור על הולך הרגל לחצות, כשלאוזניו צמודות אוזניות לטלפון הסלולארי או לנגן מוסיקה.

עמותת אור ירוק: "בשנת 2011 נהרגו 123 הולכי רגל, המהווים 32% מכלל ההרוגים מתאונות דרכים, כאשר חלק גדול מהולכי הרגל נפגעו כשחצו כביש במעבר חציה. הנתונים הללו נותרו ללא שינוי בשנים האחרונות, וממקמים את מדינת ישראל, בין המדינות עם שיעור הולכי הרגל ההרוגים ביחס לכלל ההרוגים, הגבוה ביותר".
אור ירוק טלפון סלולרי חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד