ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

הדף היומי והדג המלוח • 'העדה' נגד סיום הש"ס

לקראת סיום הש"ס של 'יהדות התורה', הודפס קונטרס נגד לימוד הדף היומי, ובו מצוטטים דברי אדמו"רים זצ"ל • "כל כוונתם להגדיל כוח המפלגה, וזה עוון פלילי"

שער החוברת
שער החוברת



לקראת סיום הש"ס המרכזי שעורכת הערב (ג') 'יהדות התורה' - גורמים 'בעדה החרדית' וב'נטורי קרתא' מוציאים במשותף קונטרס חדש נגד לימוד 'הדף היומי'.

לדבריהם, היות ולימוד 'הדף היומי' נוסד על-ידי מהר"ם שפירא זצ"ל בוועידת 'אגודת ישראל' בפולין - התנועה מנצלת עד היום את לימוד 'הדף היומי' וסיומי הש"ס לצרכים פוליטיים.

הקונטרס החדש שהופץ היום, נקרא 'הדף היומי ואגודת ישראל', ומודפס בעשרות אלפי עותקים על נייר כרומו משובח ויוקרתי.

הקונטרס מחולק למספר פרקים בהם מסבירים הקנאים את "שיטתם" נגד לימוד 'הדף היומי', ונגד תנועת 'אגודת ישראל'.

לדברי המו"ל, ההדפסה היקרה נודבה על-ידי איל הון חסיד סאטמר מניו-יורק לעילוי נשמת אביו.

אחד מפרקיו המרכזיים של הקונטרס נקרא 'הדף היומי במשנתם של גדולי ישראל זיע"א'. בפרק זה, מובאים ציטוטים רבים של גדולי ישראל מחצי המאה הקודמת, שגורסים נגד לימוד 'הדף היומי'.

בין הציטוטים הרבים ניתן למצוא את דבריהם של האדמורי"ם מסטמאר, מונקאטש, באבוב, טעטש, פאפא, בעלזא, וכן את דעתו של מהרש"ב מלויבאוויטש זצ"ל מתוך ספר 'אגרות קודש', ועוד רבנים ואדמור"ים נוספים.

מעשה שטן

תחת הכותרת "מתחיל בלימוד "הדף היומי ואחר כך קורא את הטאג בלאט", מובאים דבריו של האדמו"ר רבי בן ציון מבאבוב זצ"ל.

"הדף היומי שבעצם לימוד הדף טוב מאוד רק מה שמכניסין בו את הדגים מלוחים, דהיינו רעיון המפלגה של האגודה זהו עוון פלילי, כי כל כוונת הדף הוא להגדיל כוח המפלגה, כי כך דרכו של חבר המפלגה שמתחיל בלימוד "הדף" ואח"כ קורא את העיתון היומי, וכן יורד ומתדרדר להיות חבר נאמן להמפלגה.

"כמו כן האגודה נתייראה שיאשימו אותם בשביל העוולות שלהם, לכן העמידו עצמם על התורה, ואמרו: עכשיו אין יכולים עוד לדבר נגדינו, כי כל המדבר נגדינו מדבר נגד התורה, כי יש לנו התורה אצלנו".

בהמשך הקונטרס מצוטט סיפור ששמע משב"ק האדמו"ר הדברי יואל מסאטמר, ר' משה שוורץ, מפי האדמו"ר עצמו. "כמה פעמים אמר האדמו"ר מסאטמאר שרואין בחוש, שכל שיעור של דף היומי יש לו הצלחה מרובה וכל העולם מסכימים ובאים, ולעומת זה כל שיעור של תורה ע"ד הישן יש לו התגברות עצומה נגדו וכמה מניעות שונות ורואין בחוש שזה מעשה שטן.

"כאשר נשאל מרן הקדוש זלה״ה על טעם התנגדותו ללימוד הדף היומי. ענה מרן ז״ל ברורות בל״ק: דף היומי הוא תעמולה לאגודה, אגודה הוא ציונות, ציונות הוא כפירה בה׳ אלוקי ישראל. נמצא שהדף היומי הוא תעמולה למינות ואפיקורסות".

הפרק האחרון מוקדש נגד תנועת 'אגודת ישראל', בו מובאת שיחה של מהרש"ב מלויבאוויטש מתוך 'אגרות קודש'.

"האגודה מרעשת עולמו של אשכנז וכו' אני כתבתי להגר"ח [מבריסק] בחוזק שאנחנו איננו יכולים לילך אתם ולא להחזיקם כלל כי יכול להיות אשר במשך הזמן יהי'ה נצרך להרחיקם ואפשר לצאת נגדם, כי לפי השקפתי יהי' זה במשך הזמן כמו אגודת ציונית".




סיום הש''ס דף היומי אגודת ישראל נטורי קרתא העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד